Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 13.03.2019 10:55 Publikacja: 13.03.2019 07:57
Foto: materiały prasowe
Pesa uważa, że czas transportu morskiego uniemożliwi dostawę w terminie. HRC jest zdania, że przewóz morzem potrwa 40 dni, o połowę krócej, niż szacuje to Pesa. Koreański producent broni się, że najwięcej czasu pochłania przygotowanie pierwszych sztuk (Warszawa zażyczyła sobie nowy model). Seryjna budowa kolejnych nie stanowi większego problemu. Pierwsze wozy mają trafić do zamawiającego po osiemnastu miesiącach.
Hyundai wszystkie pojazdy zamierza wyprodukować w Korei, choć Tramwaje Warszawskie informowały, że co najmniej połowa kwoty kontraktu trafi do producentów unijnych lub z krajów, z którymi UE zawarła umowy. Ponieważ UE i Korea stanowią jednolity rynek, zamawiający nie mógł żądać wyprodukowania tramwajów w Polsce. W praktyce najprawdopodobniej całość pieniędzy zgarnie Hyundai i koreańscy dostawcy.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas