Na bezprzewodowy internet w flagowych pociągach PKP Intercity ED250 zwanych Pendolino pasażerowie musieli poczekać kilka lat. W grudniu 2018 roku z wielką pompą ogłoszono uruchomienie usługi w dwóch składach z 20 posiadanych przez narodowego przewoźnika. Pasażerowie się ucieszyli, bo instalacja WiFi w pendolino umożliwiłaby w miarę normalne korzystanie z sieci w tych pociągach – niestety, ich konstrukcja staje na przeszkodzie falom radiowym, sprawiając że zasięg sieci komórkowych wewnątrz jest nie najlepszy. 

Do tego pasażer nie może sprawdzić, czy w pociągu, którym będzie jechał, będzie można z WiFi skorzystać. Redakcja „Rzeczpospolitej” próbowała dowiedzieć się od PKP Intercity, czy pasażer, kupując bilet, będzie mógł kierować się tym, że pojedzie składem z bezprzewodowym dostępem do internetu. Co może mieć znaczenie dla ludzi pracujących w podróży czy zamierzających obejrzeć ulubiony serial. Niestety - okazuje się, że z takim wyprzedzeniem informacji pasażer nie dostanie, chyba że kupi bilet przed odjazdem.

Czytaj także: Kolej przewiozła ponad 310 mln pasażerów w 2018 r. To najwięcej od 16 lat

- Składy ED250 kierowane są na różne trasy obsługiwane w ramach kategorii pociągów Express Intercity Premium. Jednostki te zatem nie są przypisane do konkretnej trasy na przykład Warszawa - Kraków, lecz kursują w tzw. obiegach, które z kolei ustalane są na bieżąco w cyklu codziennym – poinformowało nas biuro prasowe PKP Intercity.

Oznacza to, że każdego dnia kolej ustala, na których trasach pojadą ED250 o numerach bocznych 018 i 011, w których jest bezprzewodowy internet.