fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Polacy zmienili upodobania. Jeden typ telewizorów jest hitem

Polacy już nie kupują małych telewizorów
Adobe Stock
W 2020 roku Polacy po raz pierwszy w historii kupią więcej telewizorów z ekranami o przekątnej 55 cali niż 32 cale. To ukoronowanie zmian zachodzących od lat.

Telewizory 32 calowe od wielu lat były rynkowym liderem i prowadziły w zestawieniach sprzedaży ilościowej. Trend ten, który teraz jako standard obejmuje cały polski rynek, w przypadku telewizorów marki Samsung był widoczny już w 2018 roku. Firma szacuje, że jest to już stała tendencja rynkowa i Polacy coraz częściej będą kupowali większe telewizory, także te o przekątnej 75 czy 85 cali. Samsung, największy sprzedawca telewizorów na polskim rynku podaje, że już od 2018 roku telewizory 55 cali są najczęściej wybieranymi modelami z jego oferty Samsung. Takie i większe ekrany stanowią ponad 55 proc. sprzedaży telewizorów firmy w Polsce. Firma podkreśla, że popyt na duże ekrany w naszym kraju będzie wzrastał: Samsung przewiduje, że do 2024 roku sprzedaż telewizorów 65-calowych będzie stanowić 25 proc. rynku.

– Zakładamy, że w tym roku Polacy kupią prawie 900 tys. telewizorów 55+. Jednocześnie obserwujemy stały wzrost zainteresowania jeszcze większymi ekranami o przekątnej powyżej 75 cali. Według naszych estymacji w tym roku powinniśmy sprzedać ponad 20 tys. takich telewizorów – mówi Grzegorz Stanisz, Szef sprzedaży RTV Samsung Electronics Polska. – My Polacy zakup nowego telewizora traktujemy jako kilkuletnią inwestycję w główne źródło domowej rozrywki. Jeśli zatem przed wyborem większego ekranu powstrzymuje nas nieuzasadniona obawa, że będzie on zbyt duży, to warto to jeszcze raz przeanalizować. Pojawiająca się już kilka dni po zakupie myśl, że jednak można było wybrać ten większy telewizor, potrafi skutecznie odebrać przyjemność z oglądania – dodaje.

Różnicę widać bardzo wyraźnie także w segmencie telewizorów wielkoekranowych, czyli „70+", które cieszą się rosnącym zainteresowaniem. Przed pięciu laty ich rynkowa średnia cena oscylowała wokół 14 tys. zł, a w 2019 takiej wielkości Smart TV mogliśmy kupić już za niecałe 7 tys. zł. Biorąc pod uwagę dane z poprzednich lat i to, jak zmieniały się ceny telewizorów, można oszacować, że do 2024 roku telewizory 65 i 75 cali będą stanowiły około 55 proc. ilościowej sprzedaży na naszym rynku.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA