Koncern Unilever rozpoczął w brytyjskiej sieci handlowej Sainsbury's sprzedaż silnie skoncentrowanego środka do czyszczenia w opakowaniu "ecorefill". Wystarczy przelać go do starej butelki po identycznym środku, dodać odpowiednią ilość wody i używać jak zwykły płyn.

Unilever chce w ten sposób ograniczyć ilość plastiku w brytyjskich sklepach. Dziennik "The Sun" informuje, że nowe, ekologiczne opakowanie pozwoli na zmniejszenie ilości plastikowych butelek w brytyjskich sieciach handlowych o 1,5 miliona sztuk. Poza tym pozwoli oszczędzić pieniądze, przestrzeń sklepową oraz środowisko naturalne. Opakowanie koncentratu kosztuje 2,5 funta czyli niecałe 12 złotych.

Wprowadzenie do handlu opakowań silnie skoncentrowanych preparatów do czyszczenia, tak by zmniejszyć produkcję plastikowych opakowań, ma być jednym z najważniejszych elementów zmiany strategii Unilever.

Koncern zakłada, że opakowania "ecorefill" pozwolą zredukować produkcję plastikowych opakować aż o 75 procent. Unilever chce też do końca 2020 roku opakowania "ecorefill" produkować wyłącznie z plastiku z recyklingu.