Według raportu Ellen MacArthur Foundation, która działa na rzecz ograniczenia zanieczyszczenia środowiska naturalnego plastikiem, sam koncern Coca-Cola produkuje rocznie 3 mln ton plastikowych opakowań.
Jest to tak duża ilość odpadów, że trudno ja sobie wizualizować. Portal BBC policzył, że 3 mln tony plastikowych odpadów ważą tyle co 15 tysięcy płetwali błękitnych.
Koncern jest właścicielem 500 marek napojów, większość z nich sprzedawana jest w plastikowych butelkach lub puszkach. Ale większość z nich nie jest przetwarzana ponownie - ląduje na śmietnikach lub w morzach i oceanach. W zeszłym roku Coca-Cola zobowiązała się do przestawienia produkcji ze zwykłego plastiku, na taki który ulega biodegradacji. Do 2030 wszystkie opakowania mają być biodegradowalne.
Z raportu wynika, że poza Coca-Colą, tony śmieci produkują też inne koncerny: Nestle - 1,7 mln ton, Danone - 750 tys. ton, Unilever - 610 tys. ton, Colgate - 287 tys. ton.
Niektóre firmy, m.in. Pepsi Co, H&M, L'Oreal, Walmart, Marks&Spencer czy Burberry - odmówiły ujawnienia danych.