Reklama
Rozwiń
Reklama

Ubrania idą jak woda, ale firmy mają problemy

Na pierwszy rzut oka światowy rynek odzieżowy ma się doskonale, sprzedaż rośnie. Jednak liderzy, jak Inditex czy H&M, tracą zaufanie inwestorów. Poza Amazonem, który szykuje kolejną rewolucję.

Aktualizacja: 30.01.2019 20:54 Publikacja: 30.01.2019 20:00

Ubrania idą jak woda, ale firmy mają problemy

Foto: Adobe Stock

Globalny rynek odzieżowy warty jest już ok. 1,3 bln dolarów i co roku rośnie o kilka procent. Oczywiście, jak w każdym segmencie sprzedaży detalicznej, i tu rośnie udział handlu internetowego, który według Fashion and Apparel Industry Report w tym roku warty będzie już 545 mld dol. Ta część rynku rozwija się wciąż w tempie dwucyfrowym, jednak dynamika słabnie.

To efekt kapryśnych konsumentów, którzy ubrania chcą kupować, ale dobrych marek i jak najtaniej. Według wspomnianego raportu tempo wydatków odzieżowych na osobę rośnie bowiem jedynie o kilka, góra 10 dolarów rocznie, co pokazuje pod jak ogromną presją działają sprzedawcy.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Allegro widzi zaskakujące trendy. Handel w Polsce hamuje?
Handel
Polacy przebili amerykański Black Friday. Ale coraz mniej wierzą w atrakcyjność promocji
Handel
Potężna fuzja znanych producentów farb. Powstanie gigant wart 25 miliardów dolarów
Handel
Polacy pokochali roboty sprzątające. Nie szczędzą na ich zakupie
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Handel
Trump obniża cła na wybrane produkty spożywcze
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama