fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Dobry rok dla Carrefour. Francuska sieć zanotowała mocne odbicie

Shutterstock
Końcówka roku i w sumie cały 2019 r. dla francuskiej sieci w Polsce były po prostu doskonałe.

Carrefour podał w komunikacie, że w czwartym kwartale jego sprzedaż w Polsce wyniosła 638 mln euro, co oznacza wzrost tzw. sprzedaży porównywalnej (bez nowych sklepów) o 4,7 proc., zaś organicznie sieć urosła 4,5 proc.

W całym 2019 roku Polska wygenerowała przychody w wysokości 2,19 mld euro (wzrost sprzedaży porównywalnej o 4,9 proc., zaś organicznie firma urosła 4,6 proc. To doskonałe wyniki i Carrefour w komunikacie podkreślił w kilku miejscach, że jest z wyników w Polsce bardzo zadowolony. Zauważono także nowe projekty jak pierwszy sklep z oferta ekologiczną (podobne ruszyły we Francji i Rumunii) jak i rozpoczęcie sprzedaży przez Carrefour na platformie Allegro.

Globalnie w czwartym kwartale 2019 r. sprzedaż porównywalna Carrefoura wzrosła o 3,1 proc., do 21,7 mld euro. Przez cały rok wzrost w tym ujęciu wyniósł także o 3,1 proc., a sprzedaż wzrosła do 80,7 mld euro.

Jednak nie wszędzie firma widzi pozytywne efekty, spadłą sprzedaż na największym rynku, czyli we Francji – o 2,4 proc. w czwartym kwartale, głównie w efekcie słabych wyników hipermarketów. W całym roku także jest niższa niż w 2018 r.

W Polsce firma podała również, że przyspiesza inwestycje w rozwój centrów produkcji, czyli mini zakładów wytwarzających pieczywo, wędliny i mięsa wędzone oraz ryby wędzone, które zlokalizowane są na terenie hipermarketów Carrefour. Celem inwestycji jest zwiększenie konkurencyjności największych sklepów należących do sieci w Polsce oraz wzmocnienie ich roli na lokalnym rynku handlowym, rozwój wysokojakościowej produkcji pod marką własną, a także zaoferowanie jej w jak największej liczbie sklepów w ramach lokalnego modelu omnikanałowego.

- Celem Carrefour Polska jest stworzenie dla klientów referencyjnego środowiska omnikanałowego, doskonale łączącego wszystkie nasze sklepy tradycyjne, sklep internetowy oraz usługi i rozwiązania digitalowe. Jednocześnie, chcemy stać się w Polsce liderem transformacji żywieniowej dla wszystkich, oferując klientom żywność wysokiej jakości w przystępnej cenie – mówi Christophe Rabatel, prezes Carrefour Polska. - Inwestycje w centra produkcyjne przybliżają nas do realizacji obu tych celów. Z jednej strony nasze hipermarkety oferują klientom najwyższej jakości produkty wytwarzane przez najlepszych fachowców na miejscu w sklepie pod marką Carrefour, a z drugiej tą samą ofertę możemy zaoferować lokalnym klientom w mniejszych naszych sklepach w okolicy oraz w Internecie. Nie bez znaczenia jest też fakt nowej roli hipermarketów, które dzięki zwiększaniu swojej produktywności i oferty produktów wysokiej jakości, stają się dużo bardziej konkurencyjne na lokalnych rynkach - dodaje.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA