W 2018 roku zlikwidowano w Polsce 11 tysięcy sklepów

Rynek wciąż się kurczy – to efekt nie tylko zakazu handlu w niedziele, ale także konkurencji w internecie.

Aktualizacja: 14.01.2019 20:55 Publikacja: 14.01.2019 20:00

W 2018 roku zlikwidowano w Polsce 11 tysięcy sklepów

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Choć na zakupy wydajemy coraz więcej, to jednak sklepów systematycznie ubywa: tylko w 2018 r. z rynku zniknęło ich ok. 11 tys. – wynika z najnowszych danych wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska.

Zaskoczeniem nie jest, że wśród liderów sprzedaży są sklepy z żywnością, zarówno te ogólnospożywcze, jak i wyspecjalizowane w różnych kategoriach, np. alkohol, mięso czy ryby. W sumie zniknęło ich ponad 3,3 tys. Najwięcej jednak zamknięto sklepów ogólnospożywczych. Jest to nadal największy segment polskiego rynku handlowego, wciąż przekracza 60 tys. punków. – W ujęciu procentowym największy spadek notuje się w sektorze sprzedaży detalicznej owoców i warzyw – o 6,7 proc. Podobnie jest w przypadku sklepów rybnych – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Bisnode Polska. – Blisko wzrostu pozostają sklepy motoryzacyjne – spadek zaledwie o 0,1 proc., podobnie jak piekarnie – dodaje.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Handel
Chiński eksport do USA kwitnie. Firmy ukrywają pochodzenie produktów
Handel
Przesyłki z Chin i Hongkongu droższe. Bruksela i Paryż śladem USA
Handel
Puściej pod choinką w Boże Narodzenie 2025. Cios w Świnkę Peppę i Teletubisie
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku