Reklama

Ograniczenia w pandemii wzmocniły sklepy spożywcze na świecie

Światowy sektor sklepów spożywczych osiągnął w 2020 r. rekordowy wzrost o 10 proc., bo ograniczenia związane z pandemią sprawiły, że ludzie więcej gotowali, piekli i pili w domu.

Aktualizacja: 25.04.2021 16:30 Publikacja: 25.04.2021 16:02

Ograniczenia w pandemii wzmocniły sklepy spożywcze na świecie

Foto: AdobeStock

Firma badania rynku Kantar stwierdziła, że wszystkie artykuły konsumpcyjne, od konserw mięsnych i piwa po cukier, detergenty i wybielacze tkanin znikały z półek sklepowych, najszybciej w USA, potem w Europie Zachodniej, Ameryce Łacińskiej, Europie Wschodniej i w Azji. Dane użyte w dorocznym raporcie zbierano w gospodarstwach domowych w 42 krajach, reprezentujących 66 proc. ludności świata i 83 proc. PKB — pisze Reuter.

Napoje, nabiał i żywność stanowiące zwykle dwie trzecie sprzedaży artykułów spożywczych zanotowały największy wzrost, 15 na 20 najważniejszych kategorii zyskało najbardziej z powodu pandemii — wynika z raportu FMCG Omnichannel 2021 firmy Kantar. Gotowanie w domu posiłków i pieczenie ciast zwiększyło sprzedaż konserw mięsnych o 26 proc., cukru i słodzików o 15 proc., ziół i przypraw o 13 proc. Klienci z Ameryki Łacińskiej przodowali w większości kategorii żywności.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Handel
Donald Trump: 100-proc. cła na Chiny nie do utrzymania. Spotka się z Xi Jinpingiem
Handel
Największy koncern spożywczy świata stawia na roboty. Zniknie 16 tysięcy miejsc pracy
Handel
Odpowiedź CCC na zarzuty Ningi Research. Dariusz Miłek: Chyba pisała to AI
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
NINGI Research oskarża CCC o „oszukańczy schemat”. Akcje spadają o ponad 9 proc.
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama