Dane pochodzą od największej w Polsce platformy e-commerce Shoper, która podkreśla, że jeszcze 9 godzin do północy. Zatem Black Friday w Polsce zyskuje na popularności, choć faktyczna skala promocji jest często mniejsza od zapowiedzi sprzedawców.

Czytaj także: Czarny Piątek: całkiem darmowa kolekcja IKEI 

- Już widać, że rekordowy ruch przełoży się na rekord sprzedażowy. W jednym ze sklepów funkcjonujących na platformie Shopera, którego sprzedaż wynosi średnio 30 tys. zł na dzień, już teraz wartość transakcji przekroczyła 1 mln zł. Widać, że sama idea Black Friday przebiła się do świadomości Polaków, którzy masowo ruszyli do e-sklepów szukając tego dnia okazji - mówi Krzysztof Krawczyk, CEO Shopera. - Cały czas na bieżąco monitorujemy ruch na platformie. Na finansowe podsumowanie Black Friday trzeba będzie jeszcze chwilę zaczekać. Ale jesteśmy pewni kolejnego rekordu. W ubiegłym roku kupujący w sklepach Shopera najwięcej transakcji dokonywali tuż przed godziną 22 - dodaje.

Ubiegłoroczna edycja również była rekordowa - e-sklepy odnotowały aż o połowę większy ruch niż w Czarny Piątek 2016.