"Produkty" z wirtualnej kolekcji "Przyda się" to m.in. "DAWNO NIEOTWIERANA szafa z nieużywanymi ubraniami", „DŁUGOLEŻĄCY komplet jadalniany z piwnicy" czy „NIGDY NIEUŻYWANE akcesoria kuchenne" oraz "DAWNO ZAPOMNIANE Akcesoria dziecięce ze strychu".

Tym razem nie chodzi o sprzedaż, tylko o przypomnienie nam konsumentom, jak wiele rzeczy gromadzimy w garderobie, w komodzie czy w pawlaczu. IKEA chce nas skłonić do tego, by wrócić do posiadanych już przedmiotów i dobrze przemyśleć zakup nowych przedmiotów. Ewentualnie oddać niepotrzebne rzeczy, tym którym się mogą jeszcze przydać.

Amerykańska tradycja Czarnego Piątku na dobre zagościła w Polsce, dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, również w naszych sklepach pojawią się ciekawe oferty. Jednocześnie chcielibyśmy zachęcić do tego, by zatrzymać się na chwilę i przemyśleć, co realnie PRZYDA SIĘ w naszych domach, czego faktycznie potrzebujemy, a także szukać wyprzedażowych ofert, które pomogą przywrócić do życia przedmioty, jakie mamy już w domu - podkreśla Agata Czachórska, Kierownik Projektu Circular IKEA, IKEA Retail w Polsce.

Akcja szwedzkiej sieci to zachęta do działań, które mają doprowadzić do mniejszego zużycia kurczących się zasobów planety przez każdego z nas. To szczególnie ważne teraz, kiedy skutki zmian klimatu są coraz bardziej dotkliwe.

IKEA przypomina też, że w ofercie sieci już znajduje się gros artykułów, do produkcji których wykorzystywane są materiały z recyklingu lub te, które w normalnych warunkach stają się odpadami, na przykład dywany TANUM, tkane ręcznie ze ścinków tekstylnych powstałych podczas produkcji pościeli oraz fronty kuchenne KUNGSBACKA wykonane z drewna z recyklingu oraz ponownie przetworzonych butelek PET.