Pozarządowa organizacja badawcza zrzeszająca ponad 1000 podmiotów Conference Board podała, że jej wskaźnik zaufania konsumentów zmalał do 84,8 pkt., do poziomu najniższego od maja 2014, z 91,7 pkt w lipcu. Ekonomiści pytani przez Reutera przewidywali wskaźnik 93 pkt. Wskaźnik dotyczący oceny obecnej sytuacji na podstawie opinii konsumentów o obecnych warunkach działalności gospodarczej i rynku pracy zmalał w sierpniu do 84,2 pkt z 95,9 w lipcu. Wskaźnik oczekiwań wynikających z krótkoterminowych prognoz konsumentów dotyczących ich dochodów, działalności i warunków na rynku pracy wyniósł 85,2 pkt po 88,9 w lipcu Różnica dotycząca rynku pracy wynikająca z opinii respondentów o tym, czy łatwo czy trudno znaleźć pracę pogorszyła się do minus 3,7 z 2,2 w lipcu. Liczba konsumentów spodziewających się wzrostu dochodów zmalała do 12,7 proc w sierpniu z 14,8 w lipcu, a proporcja zakładających zmniejszenie wzrosła do 16,6 proc, z 15,8 w lipcu.