Klienci Deliveroo od poniedziałku za pomocą specjalnej aplikacji będą mogli wyrazić swoje zainteresowanie zakupem akcji. Każdy zainteresowany będzie mógł złożyć zamówienie na kupno akcji wartych 1 tys. funtów, w razie większego zainteresowania uprzywilejowani będą najbardziej lojalni klienci.

Prezes i założyciel firmy Deliveroo Will Shu chce aby klienci, którzy wspierali spółkę przez lata także mieli możliwość wzięcia udziału w debiucie firmy. - Zbyt często zwykli ludzie są wykluczani z IPO, a jedynymi uczestnikami są inwestorzy instytucjonalni - uważa Will Shu. - Chciałem dać jak największej liczbie klientów szansę zostania naszymi akcjonariuszami - dodał.

Brytyjski sturt-up specjalizujący się w dostarczaniu posiłków zapowiedział swój debiut na giełdzie w Londynie. Będzie to największe IPO na LSE od trzech lat. Kapitalizację spółki szacuje się na 7 mld dolarów.

Deliveroo debiutuje w Londynie po zmianie przepisów dotyczących zasad rynku giełdowego dla firm technologicznych. Rząd zaproponował przepisy dzięki którym powstałyby dwie różne klasy akcji o zróżnicowanym prawie głosu, dające założycielom więcej możliwości w podejmowaniu kluczowych decyzji.