Reklama

WIG20 gaśnie przy 2160 pkt

Czwartkowa sesja na GPW zaczęła się od niewielkich zmian indeksów i niewielkich obrotów. Inwestorzy czekają na szczegóły dotyczące brexitu?

Publikacja: 17.10.2019 10:48

WIG20 gaśnie przy 2160 pkt

Foto: Bloomberg

Po kwadransie notowań WIG20 rósł o 0,1 proc. do 2158 pkt, mWIG40 o 0,1 proc. do 3648 pkt, a sWIG80 o 0,4 proc. do 11 540 pkt. Na innych rynkach europejskich zakres zmienności był zbliżony, bowiem wahał się w przedziale +/- 0,4 proc., przy czym na dole tabeli był FTSE250, a na górze OMX Stockholm. Poranny spokój to pokłosie niewielkich zmian na Wall Street i w Azji. Wczoraj S&P500 spadł o 0,2 proc., a dziś rano indeksy na dalekim wschodzie oscylowały przy poziomach poprzedniego zamknięcia (Nikkei225, SSE Comp). Wracając do naszego rynku - warto zauważyć, że WIG20 od trzech sesji ma relatywnie niższą zmienność. Korpusy dziennych świec są małe, a cienie krótkie. Ten krótkoterminowy marazm zbiegł się w czasie z testem poziomu 2160 pkt. Ta blokada wraz z niewielkimi ostatnio obrotami pokazuje, że siła popytu jest mała. Niewykluczone, że jest to cisza przed burzą. Na rynkach często jest tak, że okresu spokoju poprzedzają skok zmienności. Impulsem do takiej skokowej zmiany mogłyby by być na przykład konkrety dotyczące brexitu, których podobno jesteśmy coraz bliżej (patrz poniższe komentarze analityków).

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Giełda
Piątkowa wyprzedaż na giełdzie w Warszawie
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Giełda
Dwa światy gigantów z WIG-odzież. III kwartał w LPP i CCC ujawnił różnice
Giełda
Niedźwiedzie na GPW tak łatwo nie odpuszczają
Giełda
Akcje XTB pod presją sprzedających. Zaważyły słabe wyniki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Giełda
XTB słabiej od oczekiwań. Spadek zysku o 74 proc.
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama