Reklama

Hossa na rynku hipotek trwa w najlepsze

Początek roku rozpoczął się od dużego wzrostu na kredyty mieszkaniowe. Rośnie zarówno liczba jak i średnia wartość kredytu.

Publikacja: 07.02.2020 10:49

Hossa na rynku hipotek trwa w najlepsze

Foto: Fotorzepa/ Adam Burakowski

Wartość BIK Indeksu Popytu na Kredyty Mieszkaniowe wyniosła w styczniu +24,5 proc. – wynika z danych Biura Informacji Kredytowej. Oznacza to, że w styczniu (w przeliczeniu na dzień roboczy) banki i SKOK-i przesłały do BIK zapytania o kredyty mieszkaniowe na kwotę większą o 24,5 proc. niż rok wcześniej.

O kredyt mieszkaniowy wnioskowało w styczniu łącznie 37,36 tys. klientów w porównaniu do 34,06 tys. rok wcześniej, to wzrost o 9,7 proc. Średnia kwota wnioskowanej hipoteki wyniosła 287,6 tys. zł, co oznacza wzrost o 8,4 proc. - Styczniowa wartość indeksu jest nieco, bo o 0,4 p.p., wyższa od wartości z grudnia 2019r. Na obecną wartość indeksu wpływa zarówno wzrost liczby osób wnioskujących o kredyt, jak i wzrost średniej wartości wnioskowanego kredytu - mówi prof. Waldemar Rogowski, główny analityk BIK. - Nadal utrzymuje się więc bardzo wysoki popyt na finasowanie nieruchomości kredytem bankowym. Obecny odczyt jest już piątym z rzędu odczytem o wyższej wartości niż miesiąc wcześniej – zauważa Rogowski.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nieruchomości
Nowe mieszkania. Koniec dwucyfrowych wzrostów cen
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Nieruchomości
Podaż biur w Warszawie zmalała. Luka się pogłębia
Nieruchomości
W nieruchomościach powiało nowoczesnością. Jest i AI
Nieruchomości
Wystarczą proste rozwiązania, by uregulować najem krótkoterminowy mieszkań
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Więcej certyfikacji w mieszkaniówce
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama