Gość zaznaczył, że obecnie wszystkie inicjatywy dotyczące digitalizacji w branży leasingowej skupione są na efektywności procesów. - Wewnętrznych innowacjach, które dają redukcję kosztów, przyspieszenie serwisu. To nie jest zwykle widoczne dla klienta - mówił Balicki.
- Innowacje w sektorze leasingowym są trochę opóźnione w stosunku do bankowości – dodał.
Podkreślił, że cyfryzacja w leasingu jednak się dzieje.
- Są 4 obszary o których możemy mówić. Pierwszym jest samo udostępnienie możliwości zawarcia umowy w kanale elektronicznym. Drugi to wewnętrzne procesy. Cyfryzacja dużo zmienia szczególnie w ocenie ryzyka. Umiejętność szybkiej i trafnej oceny ryzyka w branży finansowej jest podstawowym warunkiem, żeby udostępnić klientowi produkt za możliwie dobrą cenę. W przeciwnym wypadku trzeba produkty sprzedawać drożej.
Kolejnym obszarem jest integracja sprzedaży usługi leasingowej ze sprzedażą produktu, który ten leasing finansuje.
Czwarty obszar próbujemy zagospodarować w ramach Związku Polskiego Leasingu. Oprócz interesu każdej z firm jest interes wspólny. Jest nim digitalizacja usługi leasingowej w jednolitym standardzie - wyliczył Balicki.
Gość stwierdził, że w świecie analogowym leasing nie kojarzy się klientom jako usługa samoistna.
- Oni kupują np. samochód. Leasing jest tylko formą sfinansowania tego zakupu. Klienci pamiętają tylko jak decydowali się na samochód. Leasing jest dla nich przezroczysty, jakiś tam wybrali – mówił.