To już oficjalne: Adidas sprzedaje Reeboka

Potwierdziły się informacje sprzed kilku miesięcy: niemiecki producent odzieży sportowej Adidas poinformował dziś, że wystawił na sprzedaż swoją drugą markę – Reeboka. Zdaniem bankierów, z którymi rozmawiała agencja Reuters, odzieżowa grupa może zainkasować za nią około 1 mld euro.

Publikacja: 16.02.2021 19:58

To już oficjalne: Adidas sprzedaje Reeboka

Foto: Bloomberg

Adidas kupił Reeboka 15 lat temu, licząc, że w ten sposób będzie mu łatwiej konkurować z Nike. Dziś podał, że zdecydował iż rozpocznie formalną procedurę sprzedaży brandu. Będzie to element 5-letniej strategii grupy, którą ma zaprezentować 10 marca wraz z wynikami za 2020 rok. Od I kwartału tego roku, biznes prowadzony pod marką Reebok będzie przypisany do pozycji „działalność zaniechana". Pozwala to nie zaliczać wyniku (często strat) do zysków grupy.

Adidas może wydzielić Reeboka i wprowadzić go na giełdę lub sprzedać markę funduszowi private equity, innej firmie z branży lub domowi marek takiej jak VF Corp. – uważają analitycy.

- Reebok i Adidas będą w stanie zdecydowanie lepiej wykorzystywać możliwości wzrostu osobno, niż razem – stwierdził cytowany w komunikacie prezes Adidasa, Kasper Rorsted.

Adidas zapłacił w 2006 r. za Reeboka 3,8 mld dol. Marka nie radziła sobie dobrze pod względem finansowym i inwestorzy naciskali na zarząd, by się jej pozbył.

Poza tym Adidasowi faktycznie udało się uszczknąć część udziałów Nike'a w Stanach Zjednoczonych. Pomogło mu w tym zatrudnienie takich postaci jak Kanye West, Beyonce i Pharrell Williams.

Choć Kapser Rorsted doprowadził Reeboka do rentowności, to jednak w minionym roku marka – ponoć z powodu pandemii – ponownie podupadła i radziła sobie zdecydowanie słabiej niż Adidas. Przychody Reeboka spadły w III kw. ub.r. o 7 proc. do 403 mln euro. Kwartał wcześniej – o 44 proc.. Rok wcześniej grupa zrobiła odpis wartości udziałów amerykańskiej marki o około połowę do 842 mln euro.

Adidas kupił Reeboka 15 lat temu, licząc, że w ten sposób będzie mu łatwiej konkurować z Nike. Dziś podał, że zdecydował iż rozpocznie formalną procedurę sprzedaży brandu. Będzie to element 5-letniej strategii grupy, którą ma zaprezentować 10 marca wraz z wynikami za 2020 rok. Od I kwartału tego roku, biznes prowadzony pod marką Reebok będzie przypisany do pozycji „działalność zaniechana". Pozwala to nie zaliczać wyniku (często strat) do zysków grupy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko