Już od lipca rząd wprowadza nowe, obniżone stawki VAT na wybrane artykuły. Stawka podatku zostanie obniżona m.in. dla pieczywa, niektórych produktów mleczarskich, owoców i warzyw, artykułów dla niemowląt oraz dzieci (BIO dania, pieluszki), wybranych orzechów czy na produkty higieniczne dla kobiet.

Sieć Lidl Polska zdecydowała, że obniży ceny, tak by w praktyce wartość obniżki oddać klientom. Oznacza to, że blisko 1 tys. produktów dostępnych w stałej ofercie kupimy taniej o różnicę w wysokości podatku. Nowe niższe ceny wpłyną pozytywnie na nasze domowe budżety – zapewnia Lidl.

- Polityka cenowa Lidla zawsze zakłada oferowanie naszym klientom wysokiej jakości produktów w atrakcyjnych, niskich cenach, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Uważnie analizujemy informacje z rynku, przyglądamy się potrzebom naszych klientów, analizujemy ich upodobania, ale również możliwości zakupowe - mówi Piotr Rogowski, członek zarządu ds. zakupów, Lidl Polska.

- Widzimy, że cena, jej przystępność, częściej niż zwykle jest głównym faktorem, jeśli chodzi o decyzje zakupowe. Z tego powodu jako lider cenowy, wprowadziliśmy m.in. koncept „Lidlowe ceny", obniżyliśmy do 33 proc. ceny świeżego mięsa marki Rzeźnik, użytkowników aplikacji Lidl Plus regularnie zachęcamy do korzystania z niezwykle atrakcyjnych promocji i kuponów. Zapewnienie, że pełna wartość obniżki stawki VAT wybranych produktów zostanie przeniesiona na konsumentów, jest kolejnym wsparciem w kierunku wzmocnienia budżetów naszych klientów – dodaje.