Reklama

Za dużo ryzyk przy budowie nowych dróg

Niskie ceny, kumulacja robót i dużo budów z betonem mogą wpędzić branżę drogową w kolejny kryzys.

Publikacja: 28.09.2015 21:00

Uczestnicy debaty mówili, że chcąc ocenić technologię, jaka ma być stosowana do budowy dróg, trzeba

Uczestnicy debaty mówili, że chcąc ocenić technologię, jaka ma być stosowana do budowy dróg, trzeba się zachować w sposób racjonalno-inżynierski: usiąść i porównać koszty

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Nowy program budowy dróg ma pozwolić Polsce zbliżyć się do standardów drogowych zachodniej części Europy. Ale w czasie jego realizacji może się pojawić wiele trudnych do rozwiązania problemów. Dyskutowano o tym na debacie „Szanse i wyzwania branży drogowej w Polsce w perspektywie 2014–2023" zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą".

W tym miesiącu rząd zatwierdził nowy „Program budowy dróg krajowych na lata 2014–2023". W nowej perspektywie przybędzie 3,9 tys. km dróg szybkiego ruchu i 57 obwodnic. Obecnie sieć szybkich tras liczy ok. 3040 km. Po realizacji zaplanowanych inwestycji powiększy się do prawie 7 tys. km.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Budownictwo
Polacy chcą usług remontowych. Brakuje fachowców
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Budownictwo
Spadek liczby mieszkań oddanych do użytku. Nowe dane GUS
Budownictwo
Budimex zawalczy o wzrost przychodów, kluczem trzymanie dobrej rentowności
Budownictwo
Artur Popko, prezes Budimeksu: Ciemne chmury nad rynkiem budowlanym. Branża apeluje
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Budownictwo
Ile mieszkań jeszcze potrzeba w Polsce? Magnesy i białe plamy
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama