Firma poinformowała w w październiku 2018, że zlikwiduje 400 miejsc pracy na wówczas 1900, w styczniu ogłosiła dalsze cięcie 250 etatów w ramach restrukturyzacji nierentownych zakładów przejętych przez Francuzów od General Motors w 2017 r.

Vauxhall produkuje tam model kombi Astra Sports Tourer, a sprzedaż tej marki zmalała w bieżącym roku o 11 proc., bardziej od 7 proc. spadku na rynku brytyjskim, drugim w Europie. „Restrukturyzacja jest konieczna dla zapewnienia konkurencyjności zakładu" — ogłosiła firma i dodała, że nie jest to związane z rychłym wyjściem W. Brytanii z Unii.

Prezes PSA, Carlos Tavares powiedział wcześniej, że jego grupa zadecyduje w 2020 r., czy dalej inwestować w zakład w północno-zachodniej Anglii. Największy brytyjski związek zawodowy Unite ogłosił, ze stara się o pilne gwarancje dotyczące przyszłości zakładu. — Unite nie będzie tolerować śmierci Ellesmere Port na skutek cięć tysiąca miejsc pracy i będzie wszelkimi sposobami szukać zapewnienia przyszłości zakładu i jego wykwalifikowanej załogi — oświadczył regionalny działacz Mick Chalmers.