Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 04.11.2020 06:26 Publikacja: 03.11.2020 21:00
Foto: Adobe Stock
Polski rynek opon, który już w 2019 r. miał spore kłopoty (sprzedaż ogumienia do samochodów osobowych zmalała o 8 proc.), teraz sięga dna. Według Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) po trzech kwartałach 2020 r. producenci oraz importerzy opon notują blisko 20-proc. spadki. Wyczekiwane odbicie po fatalnym drugim kwartale, gdy wiele zakładów przerywało produkcję z powodu spadku zamówień – tak z rynku tzw. pierwszego wyposażenia (dla fabryk aut), jak i opon na wymianę – nie przyszło. Niemal dla wszystkich segmentów ogumienia popyt zmalał w wymiarze dwucyfrowym. Od stycznia do września sprzedaż opon do samochodów dostawczych zmalała o 21 proc. r./r., popyt na opony do aut typu SUV skurczył się o 19 proc., a na opony do samochodów osobowych – o 18 proc. Jedynym segmentem, który odnotował wzrost, okazał się segment opon motocyklowych – ich sprzedaż zwiększyła się w trzech kwartałach o 7 proc. Ale nie jest to w stanie odwrócić negatywnego trendu dla całego biznesu oponiarskiego.
Niespłacone długi jednoosobowych działalności gospodarczych urosły aż o pół miliarda złotych w zaledwie rok.
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem j...
Znacznie mniejszy obszar do obrony, większe nasycenie sprzętem, ale też większa możliwość operowania w powietrzu...
Pakiety z internetem za granicą dla każdego w aplikacji w smartfonie. Tak jeden z telekomów chce walczyć o użytk...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
W wieku 92 lat zmarł Leonard Lauder, miliarder oraz były prezes firmy Estée Lauder, który uczynił ją jednym z na...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas