O eksporcie i ekspansji zagranicznej na Stadionie Narodowym

Już za tydzień odbędzie się Forum Biznesu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. To okazja do spotkania się m.in. z ekspertami z zagranicznych biur handlowych Agencji.

Publikacja: 01.10.2019 21:00

Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzebują nas polscy przedsiębiorcy – podkreśla Grażyna Ciurzyńska, p.

Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzebują nas polscy przedsiębiorcy – podkreśla Grażyna Ciurzyńska, p.o. prezesa Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu

Foto: shutterstock

Hasłem tegorocznego forum, które odbędzie się 9 października na PGE Narodowym w Warszawie, jest „Eksport, inwestycje, partnerstwo". Wydarzenie organizowane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH) jest kierowane do wszystkich rodzimych firm z międzynarodowymi ambicjami. Zarówno do tych, które planują eksportować lub zwiększać skalę prowadzonej już zagranicznej sprzedaży, jak i do tych, które realizują bądź planują ekspansję inwestycyjno-kapitałową choćby poprzez fuzje i przejęcia na zagranicznych rynkach. Zwiększenie zasięgu i dynamiki umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw oraz napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do kraju to statutowa misja Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Agencja działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć ponad 60 zagranicznych biur handlowych na całym świecie.

– Wejście na nowy rynek to duże wyzwanie. Zwłaszcza dla małych i średnich firm. Dlatego otwieramy nad przedsiębiorcami parasol wsparcia, zmniejszając ryzyko związane z działalnością na zagranicznych rynkach – mówi Grażyna Ciurzyńska, p.o. prezesa Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Od 2017 r. PAIH obsłużyła ponad 22 tys. zapytań eksportowych. W efekcie, za pośrednictwem Agencji, polskie firmy podpisały już czterysta kontraktów na zagranicznych rynkach. – Jesteśmy wszędzie tam, gdzie potrzebują nas polscy przedsiębiorcy, a naszą największą siłą są ludzie, ich ekspercka wiedza, znajomość realiów kulturowych, biznesowe doświadczenie oraz unikalne relacje – podkreśla szefowa PAIH.

W 2018 r. PAIH obsłużyła też 71 projektów bezpośrednich inwestycji zagranicznych wartych 2,13 mld euro. Osiągnęła tym samym najlepszy wynik w historii. Łączna wartość inwestycji, które rocznie obsługuje Agencja, wzrosła z 500 mln euro w 2015 r. do ponad 2 mld euro w 2018 r. – Wspieramy rozwój polskich inwestycji w kraju i za granicą, ale też napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych nad Wisłę. Kładziemy nacisk na promocję nowoczesnych projektów. Zależy nam na transferze wiedzy i technologii, a także tworzeniu wysokiej jakości miejsc pracy w Polsce – tłumaczy Grażyna Ciurzyńska.

Skuteczne działanie za granicą to zasługa nie tylko zagranicznych biur handlowych PAIH, ulokowanych na rynkach szybkiego wzrostu, ale też rozbudowanej sieci partnerstwa. Agencja współpracuje bowiem z administracją centralną i samorządową oraz innymi instytucjami rozwoju, polskim sektorem bankowym, organizacjami branżowymi oraz izbami gospodarczymi.

– Tworzymy efektywny ekosystem wsparcia dla rozwoju polskich firm za granicą. Jesteśmy stabilnym i zaufanym partnerem przedsiębiorców – podkreśla szefowa PAIH.

Jednym z narzędzi wsparcia ekspansji zagranicznej i działalności inwestycyjnej polskich firm w kraju będzie tegoroczne PAIH Forum Biznesu. – Chcemy, żeby PAIH Forum Biznesu było wyjątkowym spotkaniem sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz pomiotów, które towarzyszą im w działaniach na międzynarodowych rynkach. Uczestnicy naszego wydarzenia nie tylko dowiedzą się więcej o ofercie PAIH, Polskiej Strefy Inwestycji czy spółek Polskiego Funduszu Rozwoju, ale przede wszystkim będą mogli bezpośrednio przedyskutować plany ekspansji z ekspertami z różnych części świata – zachęca do udziału szefowa PAIH.

Udział w Forum, podczas którego zaplanowano debaty, warsztaty, punkty konsultacyjne i spotkania B2B oraz sesje networkingowe, jest bezpłatny.

Zainteresowani udziałem w wydarzeniu mogą zarejestrować się pod adresem: www.paihforumbiznesu.gov.pl

Hasłem tegorocznego forum, które odbędzie się 9 października na PGE Narodowym w Warszawie, jest „Eksport, inwestycje, partnerstwo". Wydarzenie organizowane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH) jest kierowane do wszystkich rodzimych firm z międzynarodowymi ambicjami. Zarówno do tych, które planują eksportować lub zwiększać skalę prowadzonej już zagranicznej sprzedaży, jak i do tych, które realizują bądź planują ekspansję inwestycyjno-kapitałową choćby poprzez fuzje i przejęcia na zagranicznych rynkach. Zwiększenie zasięgu i dynamiki umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw oraz napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do kraju to statutowa misja Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Agencja działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć ponad 60 zagranicznych biur handlowych na całym świecie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes
Spółki muszą oszczędnie gospodarować wodą. Coraz większe problemy
Biznes
Spółka Rafała Brzoski idzie na miliard. InPost bliski rekordu
Biznes
Naprawa samolotu podczas lotu
Materiał partnera
Przed nami jubileusz 10 lat w Polsce
Materiał partnera
Cyfrowe wyzwania w edukacji