Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.09.2015 15:37 Publikacja: 07.09.2015 15:37
Foto: Fotorzepa, Grzegorz Zawisza Grz.Zaw. Grzegorz Zawisza
Blisko 63 miliony złotych inwestowane są zarówno w modernizacje torowisk jak i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na odcinku Gniezno-Trzemeszno. Prócz wymiany torów, montowane są szlabany na przejazdach, a perony przystosowywane są do obsługi niepełnosprawnych.
Roboty obejmują wymianę ponad 8 kilometrów torów i prawie 1,4 tys. podkładów. Zamontowanych zostanie 14 rozjazdów. Na 4 skrzyżowaniach torów z drogami pojawią się automatyczne rogatki i sygnalizacja świetlna. 30 km torów zostanie wyprofilowanych tzn. dokładnie ułożonych wg planów i przygotowanych do wyższych prędkości. Przebudowana zostanie także sieć trakcyjna. Po wyremontowanych torach pociągi pojadą z prędkością 150 kilometrów na godzinę. Jak deklaruje zarządzająca infrastruktur1)spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, czas przejazdu z Inowrocławia do Poznania skróci się o około 5 minut.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Microsoft zwolni około 9000 pracowników. Ta zmiana dotknie około 4 proc. globalnej siły roboczej spółki w różnyc...
Del Monte Foods, 138-letnia firma najlepiej znana z konserwowanych owoców i warzyw, ogłosiła upadłość i poszukuj...
Komisja Europejska proponuje ambitny cel redukcji emisji. Polska krytykuje ETS2, USA i Wietnam zawierają przełom...
W 2028 r. Polska Grupa Zbrojeniowa ma montować pierwsze czołgi K2PL. W tym samym roku produkcja amunicji 155 ma...
Umowa na zakup 180 czołgów K2 od koreańskiego koncernu Hyundai Rotem jest gotowa i ma być podpisana jeszcze w li...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas