Inwestycja podzielona jest na dwa odcinki. Pierwszy z nich to połączy węzeł Legnica II z węzłem Jawor II. Drugi to przedłużenie pierwszego odcinka do węzła Bolków.

Obie części cieszyły się sporym zainteresowaniem. Na realizację pierwszego odcinka złożonych zostało 9 ofert. Najtańszą ofertę na kwotę ok. 295,5 mln zł. złożyło konsorcjum firm Eurovia i Warbud. Najdroższa oferta złożona przez konsorcjum firm M-Silnice i Przedsiębiorstwo Inżynieryjne „IMB-Podbeskidzie opiewa na kwotę 726,5 mln zł.

Na realizację zadania od Jawora do Bolkowa złożonych zostało 6 ofert. Najtańszą ofertę na kwotę ok. 323 mln zł złożyła firma Mota-Engil. Najdroższa oferta złożona przez Impresa Pizzarotti & C opiewa na kwotę ok. 426 mln zł.

36-kilometrowy odcinek od Legnicy do Bolkowa to kolejna inwestycja, która zostanie zrealizowana w ramach budowy drogi ekspresowej S3. Droga ekspresowa S3 położona jest w uzupełniającym korytarzu TINA łączącym wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi południkowo od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica).

Termin realizacji inwestycji to 30-33 miesiące od daty podpisania umowy (z wyłączeniem okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Zakończenie prac budowlanych planowane jest na koniec 2018 roku.