Reklama
Rozwiń

Gry mobilne rosną na pandemii

O ponad 21 proc. urósł w pierwszym półroczu rynek gier na urządzenia mobilne. W kolejnych miesiącach dynamika wyhamuje, ale będzie wyższa niż w 2019 r.

Publikacja: 06.07.2020 21:05

W I półroczu liczba pobrań gier mobilnych przekroczyła 28 mld

W I półroczu liczba pobrań gier mobilnych przekroczyła 28 mld

Foto: shutterstock

Beneficjentem pandemii jest cała branża gier, ale najwyższy wzrost notują produkcje na urządzania mobilne. W 2019 r. sektor ten urósł „tylko" o 13 proc., podczas gdy w I półroczu 2020 r. dynamika w ujęciu wartościowym przekroczyła 21 proc. – wynika z danych Sensor Tower. Gry pobrano łącznie 28,5 mld razy, czyli o 42,5 proc. więcej niż w takim samym okresie 2019 r.

– Pandemia, lockdown, brak lub znacznie ograniczona możliwość rozrywki i aktywności poza domem – to wszystko spowodowało wyraźny wzrost popularności tzw. domowej rozrywki, do której można zaliczyć serwisy streamingowe, jak Netflix, ale także, a może przede wszystkim, gaming – komentuje Konrad Księżopolski, dyrektor działu analiz Haitong Banku. Dodaje, że wzrost popularności gier mobilnych wiąże się także z faktem ich łatwej „konsumpcji": każdy, kto ma smartfon lub tablet, może z nich korzystać. Poza tym w większości są one darmowe, przynajmniej na początku.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI
Biznes
Fundacja rodzinna, czyli międzypokoleniowy skarbiec
Biznes
Microsoft zwolni 9000 pracowników, bo inwestuje w sztuczną inteligencję
Biznes
Del Monte ogłosiło upadłość. Klienci odwrócili się od konserwowanej żywności
Biznes
KE proponuje nowy cel emisji, polski opór wobec ETS2 i umowa USA-Wietnam