Firma z Bolechowa pod Poznaniem już 14. rok z rzędu utrzymała w Polsce status lidera w segmencie niskopodłogowych autobusów miejskich. Ma w nim 66-procentowy udział. Jednak większa część produkcji Solarisa trafia za granicę. W ub. roku wyeksportowano 829 pojazdów. Najwięcej trafiło do Niemiec (276 sztuk), kolejnymi kierunkami były Izrael oraz Włochy.

2016 rok był dla Solarisa przełomowy także pod względem autobusów elektrycznych: we wrześniu model Urbino 12 Electric zwyciężył w prestiżowym konkursie Bus Of the Year. Natomiast w październiku Solaris zdobył kontrakt na dostawę 22 elektrycznych autobusów dla Jaworzna i 20 do Krakowa. Do tego doszły realizacje zamówień na autobusy elektryczne w Finlandii oraz w Norwegii. W sumie liczba elektrycznych autobusów Solarisa już dostarczonych odbiorcom lub produkowanych przekroczyła 100 sztuk. - Najbliższe 2-3 lata będą w tym obszarze kluczowe dla naszej firmy, a pojazdy elektryczne staną się jednym z filarów naszej produkcji – powiedział na wczorajszej konferencji Zbigniew Palenica, wiceprezes Solarisa.