Reklama
Rozwiń

Polski paradoks w ubrankach dla dzieci

Krajowe firmy odzieżowe i obuwnicze nie mogą liczyć na dynamiczny rozwój w kraju. Coraz częściej decydują się na przejęcia, także za granicą. Nawet wtedy, gdy ich segment radzi sobie lepiej niż rynek.

Publikacja: 15.01.2019 20:00

Polski paradoks w ubrankach dla dzieci

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski

W ubiegłym roku gros krajowych firm odzieżowych i obuwniczych ogłosiło transakcje fuzji i przejęć (M&A), dzięki którym albo zwiększą obroty w kraju, albo urosną za granicą. Takie działania wymusza nasycenie rynku, panująca na nim konkurencja i regulacje, takie jak rozszerzający swój zakres zakaz handlu w niedzielę. Z danych firmy analitycznej PMR wynika przy tym, że problemy te w mniejszym stopniu dotykają producentów odzieży i obuwia dla dzieci.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już od 19 zł/msc przez pierwszy rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

19 zł za miesiąc przez pierwszy rok, od 13 miesiąca każdy kolejny w cenie 39 zł za miesiąc.

Biznes
Trump popiera zwiększenie presji na Rosję. Umowa UE-Ukraina i Orlen
Materiał Partnera
Transformacja energetyczna dla przedsiębiorstw na wyciągnięcie ręki
Biznes
UKE: Rynek telekomunikacyjny wyhamował. Rachunki w górę
Biznes
Roman Abramowicz sprzedał swój biznes Amerykanom. Od ręki dostanie 50 mln dolarów
Biznes
Samoloty FA-50 wreszcie z pociskami