JTI: szybki rozwój i strategiczne inwestycje

Polska jest kluczowym rynkiem dla zaangażowania inwestycyjnego Grupy Japan Tobacco International.

Publikacja: 22.03.2019 15:34

Na ceremonii rozdania nagród Top Employers 2019 (zdjęcie JTI Polska_Fabryka)

Na ceremonii rozdania nagród Top Employers 2019 (zdjęcie JTI Polska_Fabryka)

W ciągu ostatnich dziesięciu lat Grupa Japan Tobacco International (JTI) zainwestowała w naszym kraju ponad 800 milionów dolarów, znacząco zwiększając swój udział w polskim rynku tytoniowym oraz budując kompleks zaawansowanych technologicznie fabryk w Starym Gostkowie w województwie łódzkim.

Od momentu wejścia na rynek w 2007 r. JTI jest najszybciej rozwijającą się firmą tytoniową w naszym kraju. Dzięki skutecznej strategii jej udział rynkowy wzrósł z 4 do 17 proc.

Nowa fabryka

W uznaniu wyjątkowej troski o pracowników JTI Polska została w tym roku uhonorowana tytułem pracodawcy numer 1 w Polsce w rankingu TOP EMPLOYERS 2019.

– Jesteśmy z tego dumni i traktujemy to jako zobowiązanie do dalszego rozwoju – mówi Andrzej Skubiszewski, prezes JTI Polska. – Nasze długoterminowe i zrównoważone podejście oznacza między innymi dywersyfikację oferty oraz produkcji, zarówno jeśli chodzi o rynek polski, jak i eksport. Już dziś zdecydowana większość wyrobów JTI Polska sprzedawana jest do kilkudziesięciu krajów świata, ale wciąż mierzymy bardzo wysoko, jeśli chodzi o rynek krajowy – dodaje.

Potwierdzeniem tego podejścia jest najnowsza realizowana przez firmę inwestycja – budowa fabryki nowatorskich wyrobów tytoniowych, w których tytoń jest ogrzewany, a nie spalany. JTI to jedyny producent tego typu wyrobów w naszym kraju, a więc w ślad za inwestycjami firmy idzie również transfer innowacji i rozwój zaawansowanych technologii w Polsce.

Nowa fabryka znakomicie uzupełnia kompleks produkcyjny w Starym Gostkowie, gdzie wytwarzane są tradycyjne wyroby tytoniowe, płyn do papierosów elektronicznych oraz inne komponenty produkcyjne.

Ludzie na pierwszym miejscu

Jak dodaje Andrzej Skubiszewski, tak szybki rozwój nie byłby możliwy bez ponad 2 tys. zaangażowanych i wykwalifikowanych pracowników JTI oraz dobrego klimatu inwestycyjnego panującego w Polsce.

– Cieszymy się, że nasze podejście do pracowników, szczególnie wobec wyzwań bardzo wymagającego rynku pracy, zostało docenione tytułem pracodawcy numer 1 w Polsce w ramach rankingu Top Employers 2019. Jest to dla nas ogromnie ważne wyróżnienie i kolejny dowód na to, że warto zawsze stawiać ludzi na pierwszym miejscu – podkreśla prezes JTI Polska.

Firma dba o swoich pracowników, zarówno jeśli chodzi o rozwój zawodowy (szkolenia, studia, MBA), jak i ich przyszłość (np. poprzez wprowadzony w 2016 r. rozbudowany plan emerytalny). Firma aktywnie wspiera także liczne projekty społeczne, w tym rozwój lokalnej przedsiębiorczości w regionie łódzkim, projekty dotyczące aktywizacji osób starszych oraz promujące japońskie dziedzictwo kulturowe.

JTI aktywnie uczestniczy też w walce z nielegalnym handlem wyrobami tytoniowymi. Dzięki wspólnym wysiłkom służb państwowych oraz branży tytoniowej, w ostatnich czterech latach udział szarej strefy w polskim rynku tytoniowym zmniejszył się z niemal 20 do 11 proc., a legalny rynek ustabilizował się, przyczyniając do wzrostu wpływów budżetowych z akcyzy i VAT.

 

Nowoczesne fabryki JTI w Starym Gostkowie (woj. łódzkie) (zdjęcie JTI Polska_Top_Employer)

Materiał Promocyjny

W ciągu ostatnich dziesięciu lat Grupa Japan Tobacco International (JTI) zainwestowała w naszym kraju ponad 800 milionów dolarów, znacząco zwiększając swój udział w polskim rynku tytoniowym oraz budując kompleks zaawansowanych technologicznie fabryk w Starym Gostkowie w województwie łódzkim.

Od momentu wejścia na rynek w 2007 r. JTI jest najszybciej rozwijającą się firmą tytoniową w naszym kraju. Dzięki skutecznej strategii jej udział rynkowy wzrósł z 4 do 17 proc.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły