fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Rekord dobrych praktyk CSR. Na czele finanse

Bloomberg
O prawie jedną trzecią do 1,55 tys. wzrosła w tym roku liczba dobrych praktyk dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu w przeglądzie Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W podobnym tempie zwiększyła się też liczba firm zgłaszających swoje dobre praktyki CSR. Najwięcej było przedstawicieli sektora finansów.

- Obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój społecznej odpowiedzialności biznesu - twierdzi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które ogłosiło w czwartek najnowszą, 17.już edycję raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. 

Raport dowodzi, że coraz więcej firm w Polsce wdraża i realizuje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu - swoją ubiegłoroczną aktywnością na tym polu mogło się pochwalić już 229 przedsiębiorstw (o 29 proc. więcej niż rok wcześniej), a liczba zakwalifikowanych do raportu praktyk sięgnęła 1549 - o prawie 360 więcej niż w ubiegłym roku. Większość z nich stanowiły działania CSR zgłoszone do raportu po raz pierwszy (826). Wzrosła też – do 723 - liczba praktyk długoletnich, które były zgłoszone do poprzednich edycji raportu, ale były realizowane również w 2018 roku.

Jak wynika z danych FOB, najliczniej reprezentowane w raporcie branże to: finanse (32 firmy) i usługi (31 firm, choć sporo jest też firm handlowych (22) i FMCG (21). Tradycyjnie do najpopularniejszych obszarów należą zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej (601 praktyk) oraz praca - w tym zdrowie pracowników (417).

Komentując tegoroczny wysyp dobrych praktyk Marzena Strzelczak zwraca uwagę na inicjatywy i regulacje prawne na poziomie międzynarodowym i krajowym, które skłaniają firmy do większej aktywności na polu CSR. Jedną z nich są Cele Zrównoważonego Biznesu - włączanie się biznesu będzie przyspieszać proces ich osiągnięcia. To jednak nie wszystko – zdaniem dyrektorki generalnej FOB, swój rozwój CSR zawdzięcza także zwiększającej się świadomości konsumentów i wymogom stawianym przez partnerów biznesowych polskich firm - coraz częściej oczekują oni dostarczania informacji dotyczących działalności niefinansowej spółki, potwierdzających mniejsze ryzyko reputacyjne i finansowe związane z danym podmiotem. - CSR staje się też niezastąpionym narzędziem w coraz silniejszej rywalizacji o przyciągnięcie i utrzymanie pracowników – co pokazuje wzrost liczby praktyk w obszarze dotyczącym miejsca pracy o ponad 30 proc. – dodaje Strzelczak.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA