W ubiegłym tygodniu bank Goldman Sachs donosił o nawiązaniu partnerstwa między firmą Nike i Amazonem. Teraz prezes Nike, Mark Parker potwierdził, że obie spółki rozpoczęły rozmowy nad długotrwałą współpracą, której owocem ma być sklep internetowy znanego producenta obuwia na domenie Amazonu.

Jak dotąd produkty Nike można było nabyć w serwisie Amazon jedynie poprzez licencjonowanych bądź nie sprzedawców. Teraz natomiast Nike zyska większą kontrolę nad wizerunkiem swojej marki na oficjalnej stronie giganta e-handlu i będzie mógł sprzedawać towary bezpośrednio swoim klientom, bez udziału innych pośredników. Na stronie Amazonu mają pojawić się również wersje limitowane produktów Nike, trudniej dostępne w tradycyjnych sklepach.

Sklep Nike w serwisie Amazon znajduje się obecnie w fazie testowej. Mark Parker, cytowany przez CNNMoney, zapowiada, że niebawem zostanie uruchomiony program pilotażowy strony.

Partnerstwo z Amazonem jest częścią nowej strategii Nike, mającej na celu ożywić handel produktami firmy przez internet. Producent obuwia zanotował ostatnio ostry spadek tradycyjnej sprzedaży detalicznej i nie widzi póki co pozytywnych prognoz poprawy tego trendu. Na skupieniu swojej działalności w wirtualnych sklepach mogą ucierpieć pośrednicy sprzedający produkty Nike, szczególnie amerykańskie firmy Dick's Sporting Goods oraz Hibbett Sports. To również nie najlepsza wiadomość dla pracowników – już dwa tygodnie temu Nike poinformował, że zamierza zwolnić w najbliższym czasie ponad tysiąc osób.