Reklama
Rozwiń
Reklama

Niemcy namawiają Włochów na Commerzbank

Państwo niemieckie, największy akcjonariusz wicelidera tamtejszego rynku bankowego, próbuje zainteresować nim UniCredit. Włosi jednak nie wykazują entuzjazmu – donosi prasa.

Aktualizacja: 24.06.2019 14:38 Publikacja: 24.06.2019 14:32

Niemcy namawiają Włochów na Commerzbank

Foto: 123rf

Przedstawiciele rządu niemieckiego próbowali zainteresować UniCredit pakietem akcji Commerzbanku – informuje bawarski „Passauer Neue Presse”. Dziennik powołuję się na zachowujących anonimowość polityków niemieckich, którzy wzięli udział w ubiegłotygodniowej delegacji do Rzymu. W sprawę mieli być zaangażowani urząd kanclerza Niemiec i minister finansów Olaf Scholz ze swoim zastępcą Joergiem Kukiesem. Według informatorów „Passauera” włoski gigant finansowy nie wyraził zainteresowania. 

Dziennik nie podaje jak miałaby zostać przeprowadzona ewentualna transakcja. Niemieckie państwo wciąż ma blisko 16 proc. akcji Commerzbanku (stało się akcjonariuszem po dokapitalizowaniu tej instytucji w czasie kryzysu w 2009 r.), być może chodziłoby o odkupienie tego pakietu i objęcie przez UniCredit akcji nowej emisji albo o wymianę walorów. Obecna kapitalizacja Commerzbanku to 7,7 mld zł a Unicreditu – 23,7 mld zł.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Banki
Sejm przyjął ustawę o podwyżce CIT dla banków. Co zrobi prezydent?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Banki
Austriacka Grupa Erste: Od 200 lat buduje zaufanie, teraz inwestuje w Polsce
Banki
Jedna z ofiar Jeffreya Epsteina pozwała Bank of America i Bank of New York Mellon
Banki
Prezes banku JP Morgan Chase ostrzega przed rynkowymi „karaluchami”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Banki
Jakie wyniki pokażą banki za III kwartał? Miliardowe zyski wciąż możliwe?
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama