Innowacje napędzają polski sektor chemiczny

Rosnące oczekiwania klientów i presja ze strony konkurencji napędzają innowacje w przemyśle chemicznym. Polskie firmy rozbudowują swoje działy badawczo-rozwojowe i ruszają w pogoń za startupami, dzięki którym mogą wejść w zupełnie nowe obszary działalności.

Aktualizacja: 21.06.2018 22:02 Publikacja: 21.06.2018 21:19

Grupa Azoty w poszukiwaniu innowacji uruchomiła program Idea4Azoty. Jego beneficjentem będzie nie ty

Grupa Azoty w poszukiwaniu innowacji uruchomiła program Idea4Azoty. Jego beneficjentem będzie nie tylko branża chemiczna, ale także dostawcy nowych technologii i usług, między innymi z zakresu ochrony środowiska, rolnictwa, inżynierii czy biotechnologii.

Foto: materiały prasowe

Światowi giganci na badania i rozwój co roku wydają miliardy dolarów. Innowacje mają im pomóc nie tylko pozyskiwać nowych klientów, ale także utrzymać obecnych. Dla mniejszych firm to ogromne wyzwanie, by przy ograniczonych budżetach nie pozwolić uciec konkurencji zbyt daleko.

Według raportu Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego i firmy badawczej EY polska branża poprawę innowacyjności uznaje za jedno z trzech najważniejszych wyzwań na najbliższą dekadę. Ankietowane firmy wskazały jednocześnie, że dla rozwoju w tym obszarze konieczne jest odpowiednie wsparcie finansowe, regulacyjne – np. w zakresie ulg podatkowych czy uproszczeń w rozliczaniu projektów – oraz wzmocnienie współpracy z nauką. Polska chemia woli przy tym opracowywać nowe rozwiązania samodzielnie, przy udziale własnych zespołów badawczych. To główny trend, choć wiele firm planuje też wykorzystać możliwość współpracy z naukowcami. Nieco mniej popularny jest model wdrażania innowacji wraz z partnerem biznesowym albo zakup gotowych rozwiązań.

Pozostało 84% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
100 Lat Polskiej Gospodarki
Grzegorz W. Kołodko: Największym wyzwaniem jest demografia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
100 Lat Polskiej Gospodarki
Jan Grzegorz Prądzyński: Wielkim wyzwaniem będą samochody autonomiczne
100 Lat Polskiej Gospodarki
Dąbrowski: Otworzyć się na potrzeby nowego pokolenia
100 Lat Polskiej Gospodarki
Gróbarczyk: 5 minut, które trzeba wykorzystać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
100 Lat Polskiej Gospodarki
Dziubiński: Mamy wielki potencjał