Kasa, misiu, kasa – pod tym często powtarzanym powiedzeniem byłego selekcjonera reprezentacji Polski w piłce nożnej Janusza Wójcika mogłaby się podpisać większość Polaków. W tym dobrze opłacanych przedstawicieli kadry menedżerskiej.
W najnowszej, drugiej już edycji badania Motywacje Menedżerów, przeprowadzonego na zlecenie firm Bigram, Idea! Human Capital oraz Legg Mason, wynika, że aż 76 proc. z 350 uczestników ankiety wskazuje „wynagrodzenie pieniężne" jako czynnik, który najbardziej wpływa na zadowolenie z pracy. To jeszcze więcej niż przed rokiem (69 proc.), gdy pensja też okazała głównym motywatorem – ważniejszym niż premie czy prowizje za wyniki. I również nieco więcej niż wtedy, bo prawie dziewięciu na dziesięciu menedżerów w ocenie pracy (albo przy wyborze nowej) bierze pod uwagę benefity, czyli świadczenia pozapłacowe.