Budowa Terminalu 2: dwa lata opóźnienia i groźba międzynarodowej kompromitacji. Mimo to zanosiło się, że wyrzucone w październiku przez ministra transportu Jerzego Polaczka (PiS) konsorcjum Ferrovial, Budimex i Lamela wróci na Okęcie.
Tymczasem nowy szef Portów Lotniczych Michał Marzec – wcześniej dyrektor lotniska w Łodzi – oświadczył wczoraj:
– Podpisałem wartą 400 tys. euro umowę z Hochtiefem na asystę techniczno-operacyjną. Ten koncern weźmie na siebie uruchomienie m.in. systemów bagażowych, informatycznych, odprawy pasażerskiej, a także przeszkolenie pracowników.
Zapewne jeszcze w tym tygodniu Państwowa Straż Pożarna wyda pozytywną opinię dla Terminalu 2. Ten etap powinien być już formalnością po zamontowaniu przez Porty Lotnicze systemu uchylnych okien wspomagającego wentylację i nowych mocnych głośników (ich mankamentem jest siermiężny design – wyglądają jak szczekaczki na ścianach remizy strażackiej). Według informacji „Rz” Porty Lotnicze mają nadzieję na uzyskanie jeszcze w lutym od wojewody pozwolenia na użytkowanie.
Kiedy nowa hala odlotów zostanie otwarta? Michał Marzec wydłużył wcześniej podawany termin o dwa dni. Przez ostatnie tygodnie media powielały informacje, że Okęcie musi być gotowe do obsługi pasażerów ze strefy Schengen do 28 marca.