Reklama
Rozwiń

Nowe logo zoo w Warszawie - trwa konkurs

3095 osób do wczoraj zagłosowało w konkursie na nowe logo warszawskiego zoo. Syrenkę wypierają dwa białe misie, które przejdą do kolejnego etapu

Publikacja: 29.12.2010 08:47

Rzeźba lwa przed jednym z wejść do warszawskiego zoo

Rzeźba lwa przed jednym z wejść do warszawskiego zoo

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

Ponieważ zoo jest spółką miejską i ratusz daje pieniądze na utrzymanie ogrodu, przedstawiciele władz Warszawy chcieliby włączyć się do konkursu na zmianę logo. Ratusz zaproponował spotkanie. Odbędzie się ono 4 stycznia. Czyli dwa dni po tym, jak wyniki głosowania i opinie naszych czytelników przekażemy szefom zoo. 2 stycznia zamykamy głosowanie na nowy symbol ogrodu.

– Powinien powstać znak spójny z identyfikacją wizualną miasta. Dla nas ważne jest budowanie wspólnego przekazu komunikacyjnego. Setki tysięcy złotych z budżetu Warszawy przeznaczane na utrzymanie i modernizację zoo powinny pracować na rzecz promocji miasta. Zwłaszcza że zoo jest jedną z ważnych atrakcji miejskich – mówi Andrzej Mańkowski, zastępca dyrektora miejskiego Biura Promocji.

Opinie czytelników na temat logotypów, zaproponowanych przez agencje reklamowe i projektowe, do tej pory są skrajne. Wśród 142 wpisów na naszych stronach internetowych są zachwyty typu: „Poza 4 (logo nr 4 w konkursie – przyp. red.) wszystkie są fajne. Jedne mniej, drugie bardziej”. Ale zdecydowanie więcej jest osób narzekających na dziewięć dotychczasowych propozycji: „Wszystkie powyższe logo to kwintesencja siermiężności”. Albo wręcz sugerujące, że: „Szczerze mówiąc, nowe logo jest potrzebne zoo jak niedźwiedziowi piąta noga”.

O dziwo – logo nr 2, czyli niezbyt przyjaźnie potraktowany przez głosujących miś musztardowy z szabelką w łapie, wyglądający jak król Zygmunt III Waza na kolumnie, zyskał do tej pory aż 20 proc. głosów. Zaś najwięcej, bo 29 proc., logo nr 4, czyli dwa białe misie na zielonych literach tworzących napis „zoo”.

Olga Zbonikowska z zoo, która wiele razy organizowała podobne konkursy na np. imię dla jakiegoś zwierzaka, twierdzi, że anonimowo ludzie prędzej będą się wypowiadali nieprzychylnie o jakimś projekcie, niż go chwalili.

Reklama
Reklama

Dyrektor ogrodu Andrzej Kruszewicz przyznaje, że dopiero po spotkaniu z ratuszem będzie wiadomo, na jakich zasadach odbędzie się drugi etap konkursu. Zaś wiceszefowa zoo Ewa Zbonikowska dodaje, że zmiana logo wiąże się ze sporymi wydatkami i ratusz musi je najpierw zaakceptować.

[ramka]Oddaj głos na logo zoo

[link=http://blog.zw.com.pl/rybawzoo]blog.zw.com.pl/rybawzoo[/link][/ramka]

[ramka][link=http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/548665_Ratusz-wchodzi-do-gry-o-nowe-logo-zwierzynca.html]Czytaj w Życiu Warszawy Online[/link][/ramka]

Ponieważ zoo jest spółką miejską i ratusz daje pieniądze na utrzymanie ogrodu, przedstawiciele władz Warszawy chcieliby włączyć się do konkursu na zmianę logo. Ratusz zaproponował spotkanie. Odbędzie się ono 4 stycznia. Czyli dwa dni po tym, jak wyniki głosowania i opinie naszych czytelników przekażemy szefom zoo. 2 stycznia zamykamy głosowanie na nowy symbol ogrodu.

– Powinien powstać znak spójny z identyfikacją wizualną miasta. Dla nas ważne jest budowanie wspólnego przekazu komunikacyjnego. Setki tysięcy złotych z budżetu Warszawy przeznaczane na utrzymanie i modernizację zoo powinny pracować na rzecz promocji miasta. Zwłaszcza że zoo jest jedną z ważnych atrakcji miejskich – mówi Andrzej Mańkowski, zastępca dyrektora miejskiego Biura Promocji.

Reklama
Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Materiał Promocyjny
Garden Point – Twój klucz do wymarzonego ogrodu
Wydarzenia
Czy Unia Europejska jest gotowa na prezydenturę Trumpa?
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama