Pod maski zafiry trafią trzy nowe silniki: jeden benzynowy i dwa diesle. 1,6-litrowa jednostka benzynowa w porównaniu ze starym silnikiem o tej samej pojemności jest o 10 KM mocniejsza (115 KM) i ma mniejszy apetyt na paliwo.

Diesle 1,7 CDTI o mocach 110 i 125 KM zastąpią zaś wysokoprężne silniki o pojemności 1,9 litra (100 i 120 konne). Mają być również bardziej oszczędne i dynamiczne od swoich poprzedników.

W przyszłości gama silników ma obejmować dziewięć jednostek: od 94-konnej przystosowanej do spalania gazu ziemnego do 240-konnej, która trafi do modelu OPC.

Zmodyfikowano również kształt nadwozia tego kompaktowego vana, nadając mu bardziej sportowy wygląd. Podkreśla go m.in. szeroka listwa przednia z logo opla, chromowana osłona chłodnicy i wyraziste linie otaczające światła przeciwmgielne.

W nowej zafirze nie zabrakło technologicznych nowinek. W opcji dostępny będzie np. elektroniczny system kontroli zawieszenia, którego charakterystyka może być zmieniana na podstawie danych z czujników ESP, ABS, CDC.