Modernizacja obejmie wymianę i wyciszenie ponad 6 km torów wzdłuż ul. Wolskiej i al. Solidarności. Między pl. Bankowym i Targową zostanie wydzielone po jednym wspólnym pasie dla autobusów i tramwajów (teraz swoje pasy mają tylko tramwaje, a autobusy stoją w korkach).
Ta inwestycja miała się zacząć w przyszłym roku. Przyspieszył ją miejski koordynator remontów Wiesław Witek, który postawił warunek: budowa musi się zakończyć do kwietnia 2009 r. Wtedy obok Dworca Wileńskiego mają ruszyć prace przy drugiej linii metra, która jest priorytetem w miejskich planach do 2012 r.
Negocjacje między miastem a tramwajarzami w sprawie remontu trwały od grudnia ubiegłego roku. Ci ostatni powtarzali: „nie da się”. W odpowiedzi Witek zagroził odwołaniem planowanego remontu. Wczoraj prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos zaprezentował radnym nowy harmonogram.
– Przed końcem stycznia ogłosimy przetarg w formule „zaprojektuj i wybuduj” – mówi Karos. – Inwestycja wymaga wzorowej organizacji. Już w trakcie projektowania wykonawca będzie się musiał przygotowywać do prac budowlanych, np. zamawiając materiały.
Przed Euro 2012 ratusz chce wyremontować kolejne trasy tramwajowe: ? w 2010 r. wzdłuż al. Niepodległości, al. Jana Pawła II i Broniewskiego – od pętli Kielecka do Piaski ? w 2011 roku wzdłuż Targowej i Zielenieckiej – od Dworca Wileńskiego do Stadionu Narodowego.