Reklama
Rozwiń

Wirtualna misja gospodarcza pomoże poznać rynek i przyszłego partnera

W zdobywaniu zagranicznych rynków kluczowe jest ich wcześniejsze rozpoznanie. Kolejnym krokiem jest nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi partnerami, w czym mogą pomóc misje gospodarcze organizowane przez państwo lub organizacje branżowe.

Publikacja: 21.10.2016 22:15

Wirtualna misja gospodarcza pomoże poznać rynek i przyszłego partnera

Foto: Fotorzepa, M. Zubrzycki mzi M Zubrzycki

Przydatne okazują się także wirtualne misje organizowane np. przez banki: pozwalają przedsiębiorcom zaoszczędzić czas i pieniądze, zarazem stają się okazją do zapoznania się z potencjalnymi kierunkami zbytu i regulacjami, jakie na nich obowiązują.

Misje wyjazdowe dla przedsiębiorców mogą być organizowane przez organizacje branżowe i samorządy gospodarcze. Grupy przedsiębiorców często uczestniczą także w zagranicznych wizytach  członków rządu lub prezydenta. Taka forma wyjazdów sprawdza się szczególnie na dalekich rynkach, słabo rozpoznanych przez polski biznes, a także w tych krajach, gdzie do przecierania szlaków handlowych niezbędna okazuje się dyplomacja ekonomiczna. W nowej strategii wspierania eksportu Ministerstwa Rozwoju założono, że organizatorem misji wyjazdowych będzie nowo powołana Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ma ona zadbać, by wyjazdy stały się bardziej efektywne, a nawiązane kontakty z zagranicznymi przedsiębiorcami rozwijały się, przynosząc umowy handlowe.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Rekordowy Kongres Nowej Mobilności 2025: Od elektryfikacji do urbanistyki
Wydarzenia Gospodarcze
Targi Kielce: tu pokazuje się polski przemysł obronny
Wydarzenia Gospodarcze
Banki mogą pomóc w zakupach obronnych
Wydarzenia Gospodarcze
Rola BGK w finansowaniu obronności będzie rosła
Wydarzenia Gospodarcze
Największe ryzyko cyberataków dotyczy dziś sektora bankowego
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama