Wirtualna misja gospodarcza pomoże poznać rynek i przyszłego partnera

W zdobywaniu zagranicznych rynków kluczowe jest ich wcześniejsze rozpoznanie. Kolejnym krokiem jest nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi partnerami, w czym mogą pomóc misje gospodarcze organizowane przez państwo lub organizacje branżowe.

Publikacja: 21.10.2016 22:15

Wirtualna misja gospodarcza pomoże poznać rynek i przyszłego partnera

Foto: Fotorzepa, M. Zubrzycki mzi M Zubrzycki

Przydatne okazują się także wirtualne misje organizowane np. przez banki: pozwalają przedsiębiorcom zaoszczędzić czas i pieniądze, zarazem stają się okazją do zapoznania się z potencjalnymi kierunkami zbytu i regulacjami, jakie na nich obowiązują.

Misje wyjazdowe dla przedsiębiorców mogą być organizowane przez organizacje branżowe i samorządy gospodarcze. Grupy przedsiębiorców często uczestniczą także w zagranicznych wizytach  członków rządu lub prezydenta. Taka forma wyjazdów sprawdza się szczególnie na dalekich rynkach, słabo rozpoznanych przez polski biznes, a także w tych krajach, gdzie do przecierania szlaków handlowych niezbędna okazuje się dyplomacja ekonomiczna. W nowej strategii wspierania eksportu Ministerstwa Rozwoju założono, że organizatorem misji wyjazdowych będzie nowo powołana Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ma ona zadbać, by wyjazdy stały się bardziej efektywne, a nawiązane kontakty z zagranicznymi przedsiębiorcami rozwijały się, przynosząc umowy handlowe.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Wydarzenia Gospodarcze
W Katowicach w rolach głównych: bezpieczeństwo, energia, technologie
Wydarzenia Gospodarcze
Shape Tomorrow Today: Jak liderzy biznesu rewolucjonizują firmy w erze AI
Wydarzenia Gospodarcze
8-9 kwietnia br. odbyła się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
Wydarzenia Gospodarcze
W Kielcach o roli gazownictwa w zmieniającej się energetyce
Wydarzenia Gospodarcze
OZE – nowe moce, które potrzebują wsparcia
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku