Zwiększyć wartość marki Polski

Silny narodowy brand nie tylko pomaga przyciągnąć inwestorów, ale również ułatwia krajowym firmom ekspansję za granicę.

Aktualizacja: 28.02.2017 05:25 Publikacja: 27.02.2017 19:00

Na 516 mld dolarów szacuje gospodarczą wartość wizerunku naszego kraju brytyjska firma doradcza Brand Finance (ranking Nation Brands 2016). Z tym wynikiem Polska ponownie uplasowała się na 20. miejscu w zestawieniu – między Belgią a Austrią. Liderem pozostają USA z marką wycenianą na 20,6 biliona dolarów. W pierwszej trójce są jeszcze Chiny i Niemcy; ich narodowe brandy oszacowano odpowiednio na 7,1 oraz 3,9 biliona dolarów.

– Na globalnym rynku marka to jedno z najważniejszych aktywów kraju. Pomaga przyciągać inwestorów, turystów, wykwalifikowanych pracowników i zapewnia wartość dodaną do eksportu – podkreśla David Haigh, prezes Brand Finance.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Wydarzenia Gospodarcze
W Katowicach w rolach głównych: bezpieczeństwo, energia, technologie
Wydarzenia Gospodarcze
Shape Tomorrow Today: Jak liderzy biznesu rewolucjonizują firmy w erze AI
Wydarzenia Gospodarcze
8-9 kwietnia br. odbyła się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
Wydarzenia Gospodarcze
W Kielcach o roli gazownictwa w zmieniającej się energetyce
Wydarzenia Gospodarcze
OZE – nowe moce, które potrzebują wsparcia
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku