Zwiększyć wartość marki Polski

Silny narodowy brand nie tylko pomaga przyciągnąć inwestorów, ale również ułatwia krajowym firmom ekspansję za granicę.

Aktualizacja: 28.02.2017 05:25 Publikacja: 27.02.2017 19:00

Foto: 123RF

Na 516 mld dolarów szacuje gospodarczą wartość wizerunku naszego kraju brytyjska firma doradcza Brand Finance (ranking Nation Brands 2016). Z tym wynikiem Polska ponownie uplasowała się na 20. miejscu w zestawieniu – między Belgią a Austrią. Liderem pozostają USA z marką wycenianą na 20,6 biliona dolarów. W pierwszej trójce są jeszcze Chiny i Niemcy; ich narodowe brandy oszacowano odpowiednio na 7,1 oraz 3,9 biliona dolarów.

– Na globalnym rynku marka to jedno z najważniejszych aktywów kraju. Pomaga przyciągać inwestorów, turystów, wykwalifikowanych pracowników i zapewnia wartość dodaną do eksportu – podkreśla David Haigh, prezes Brand Finance.

Pozostało 93% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Wydarzenia Gospodarcze
Zarządzanie różnorodnością – DEI jako wyzwanie i klucz do sukcesu nowoczesnych organizacji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Wydarzenia Gospodarcze
Czy polska prezydencja w Unii Europejskiej to czas na rozpoczęcie debaty o kosztach zrównoważonej transformacji? Dyskusja w świetle raportu Mario Draghi’ego.
Wydarzenia Gospodarcze
Bezpieczeństwo lekowe - filar gwarantujący stabilność europejskiej gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
CSRD, CSDDD, Atestacja. Na jakim etapie jesteśmy?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Wydarzenia Gospodarcze
Transformacja biznesu w całym łańcuchu wartości – dobre praktyki