Szansa na znalezienie odbiorcy za granicą

Giełdy ofert lub nawet listy przedsiębiorstw publikowane na stronach internetowych np. izb handlowych to dobry sposób na poznanie kontrahenta.

Aktualizacja: 23.05.2017 06:16 Publikacja: 22.05.2017 19:45

– Giełdy ofert zamieszczane w internecie stwarzają przestrzeń do pierwszego kontaktu. Kolejne kontakty są ich pochodną. Można znaleźć na nich wiele ciekawych zapytań, choć podstawowym problemem są rzetelność i aktualność zamieszczanych tam informacji. Wiele zależy więc od operatora serwisu – mówi Tomasz Salomon, wicedyrektor Departamentu Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Rozwoju.

Jako przykłady giełd podaje np. tę z portalu www.trade.gov.pl zarządzanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu, oraz tę z portalu www.een.org.pl, prowadzonego przez Enterprise Europe Network, a więc największą na świecie sieć wspierającą małe i średnie firmy w internacjonalizacji. Aktualnie na www.trade.gov.pl po wejściu w bazę ofert i przetargów firm zagranicznych można znaleźć niemal 2600 zapytań. Najświeższe z 19 maja br. pochodzą od firmy rumuńskiej importującej i sprzedającej materiały budowlane oraz artykuły wykończenia wnętrz. Kolejne (też z maja br.) pochodzą od firmy litewskiej, poszukującej producenta kółek, które będą wykorzystywane do produkcji stojaków dla rowerów, oraz duńskiej firmy szukającej producenta szaf sterowniczych na zamówienie.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Wydarzenia Gospodarcze
W Katowicach w rolach głównych: bezpieczeństwo, energia, technologie
Wydarzenia Gospodarcze
Shape Tomorrow Today: Jak liderzy biznesu rewolucjonizują firmy w erze AI
Wydarzenia Gospodarcze
8-9 kwietnia br. odbyła się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
Wydarzenia Gospodarcze
W Kielcach o roli gazownictwa w zmieniającej się energetyce
Wydarzenia Gospodarcze
OZE – nowe moce, które potrzebują wsparcia
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku