Odpowiedzialne marki zyskają w przyszłości

Agresywna ekonomia nastawiona wyłącznie na zysk jest passé. To człowiek i wartości powinny być na pierwszym miejscu.

Publikacja: 05.11.2017 20:00

Młodzi konsumenci pokazują szerokiemu biznesowi, globalnym rynkom, że kapitalizm nie może się rozwij

Młodzi konsumenci pokazują szerokiemu biznesowi, globalnym rynkom, że kapitalizm nie może się rozwijać w nieskończoność, dążąc tylko do maksymalizacji zysku, nie zważając po drodze na koszty – mówili uczestnicy debaty.

Foto: Rzeczpospolita, Robert Gardziński

Uczestnicy debaty „Marka-Kultura, czyli jak powinna wyglądać firma przyszłości?" zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą" zastanawiali się, czy biznes już liczy się z tymi trendami i skąd one się wzięły.

Coraz więcej pojawia się produktów ze znaczkiem fair trade. Pytanie, czy jest to chwilowa fanaberia, czy coś więcej. Paweł Potoroczyn, dyplomata, menedżer kultury, dyrektor generalny uniwersytetu SWPS, uważa, że bardzo dużo zmieniło się z pojawieniem milenialsów. – Ich wybory konsumenckie są motywowane trochę innymi kryteriami niż te, które znamy z niedawnej przyszłości – mówił. To ważne, bo w ciągu dekady będą stanowili dwie trzecie populacji, kontrolując 95 proc. siły nabywczej świata.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Wydarzenia Gospodarcze
W Katowicach w rolach głównych: bezpieczeństwo, energia, technologie
Wydarzenia Gospodarcze
Shape Tomorrow Today: Jak liderzy biznesu rewolucjonizują firmy w erze AI
Wydarzenia Gospodarcze
8-9 kwietnia br. odbyła się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
Wydarzenia Gospodarcze
W Kielcach o roli gazownictwa w zmieniającej się energetyce
Wydarzenia Gospodarcze
OZE – nowe moce, które potrzebują wsparcia
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem