Eksportowe przeboje polskiej gospodarki

Eksport stał się jednym z fundamentów rozwoju polskiej gospodarki. W 2015 roku wyniósł 178,71 miliarda euro i zwiększył się w ujęciu rocznym o 7,8 proc.

Norki stały się polskim przebojem eksportowym

Luksusowe artykuły to już polska specjalność. Równie dobrze jak jachty sprzedają się za granicą skóry zwierząt futerkowych.

Firmowe Ewolucje obniżą koszty zagranicznej ekspansji małych i średnich firm

Rośnie oferta programów mających wspierać zagraniczną ekspansję małych i średnich firm. Jednym z nowych jest platforma wsparcia Firmowe Ewolucje przygotowa...

Zmiana kierunku eksportu ze Wschodu na Zachód

Lubelscy eksporterzy sprawnie przekierowali sprzedaż swych towarów na rynki Europy Zachodniej i inne kontynenty. Co więcej, znacząco zmieniła się jej struk...

Indie mogą być obiecującym rynkiem dla polskiego eksportu

Rośnie sprzedaż polskich produktów na jednym z największych azjatyckich rynków – w Indiach. W pierwszym kwartale wartość eksportu wyniosła 125,9 mln euro.

PPP ważne w planie Morawieckiego

Współpraca administracji z biznesem nieco kuleje, m.in. dlatego że brakuje dobrych wzorców. Ministerstwo Rozwoju obiecuje to zmienić.

Gdy odpad staje się produktem

Ochrona środowiska spadła ostatnimi czasy na drugi plan, a na pierwszy wskoczyła walka o wzrost gospodarczy? Czy jednak jest tak, że jedno wyklucza drugie?

Mieć czy pożyczyć?

Czym jest gospodarka o obiegu zamkniętym i czy taki system ma przyszłość? W jakie sposób przejście na taki układ jest korzystne dla konsumenta.

Dążyć do pełnego wykorzystania odpadów

Polska jest na ścieżce prowadzącej do gospodarki cyrkulacyjnej, czyli takiej, która ogranicza marnotrawstwo i pozwala na pełne wykorzystanie zasobów. Przed...

Eksport poprawia kondycję polskiej branży meblarskiej

Eksport mebli w 2016 roku może przekroczył wartość 9 miliardów euro. Wskazuje na to dotychczasowy wzrost zagranicznej sprzedaży polskiej branży meblarskiej...

Górnictwo już nie utrzymuje Śląska

Górnictwo już nie utrzymuje Śląska. To umierająca branża - mówi Tadeusz Donocik, szef Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach w rozmowie z Krzysztofem A...

Usługi dla biznesu mocno rosną

Usługi dla biznesu to branża, która powstała w 2000 roku a już zatrudnia około 200 tys. osób - mówi Paweł Panczyj, dyrektor zarządzający Association of Bus...

Fitch Polska nie zajmuje się polskim ratingiem

Polscy analitycy Fitch nie zajmują się opracowaniem ratingu dla naszego kraju - mówi Piotr Kowalski, prezes Fitch Polska w rozmowie z Krzysztofem A. Kowalc...

GM stawia w Tychach na Astrę

Gliwice produkują coraz więcej samochodów. Chcemy dojść do 207 tys. samochodów rocznie - mówi Andrzej Korpak, dyrektor zarządzający GM Manufacturind Poland...

Coca-Cola to marka i globalna i zarazem lokalna

Coca-Cola to marka i globalna i zarazem lokalna. Dużo inwestujemy w innowacje i rozwój - mówi Anna Jakubowski, prezes Coca-Cola Polska w rozmowie z Marcine...

W którą stronę zmierza polska gospodarka?

Sytuacja gospodarcza w Polsce na obecną chwilę wydaje się być bardzo dobra. Czy tak jest naprawdę? Czy jest to tylko cisza przed burzą?

Pieniądze na zdrowie to inwestycja

Przyczyną dla której wybraliśmy Polskę byli wysokiej klasy naukowcy, rekrutowaliśmy ich czasami prosto z uniwersytetów – mówi Eric Plas, dyrektor zarządzaj...

Przełamaliśmy fatum Mercedesa

W portfelu mamy ponad 180 projektów na różnych stadiach negocjacji, co oznacza prawie 40 tysięcy nowych miejsc pracy – mówi Sławomir Majman, prezes Polskie...

Wszystko co ważne w gospodarce

Nośnikami innowacji w Polsce mogą być młode, rozwijające się biznesy – mówi Wojciech Kuśpik, szef Grupy PTWP, organizatora kongresu w Katowicach.

TTIP da Europie impuls do rozwoju

To dla Starego Kontynentu większa szansa niż dla USA – mówi Tony Housh, przewodniczący rady dyrektorów Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce.