Według ankiet, jakie od kwietnia przeprowadzają urzędy skarbowe w całym kraju, z wizyty w urzędzie skarbowym ogólnie zadowolonych jest 79 proc. osób. Podobny odsetek – 76 proc. – przyznał, że załatwił sprawę od razu. Aż 81 proc. respondentów ankiety twierdzi, że zarekomendowałoby obsługę przez danego pracownika urzędu skarbowego znajomym lub rodzinie.
– Bezpośrednia obsługa klienta w urzędzie nie zawsze jest łatwa, ale jak widać, doceniają oni naszą pracę. Dziękuję za to pracownikom urzędów skarbowych – powiedziała Magdalena Rzeczkowska, wiceminister finansów i szefowa Krajowej Administracji Skarbowej.
Czytaj też: e-Urząd Skarbowy: złóż pisma i zeznania bez wychodzenia z domu
Badanie przeprowadzano w ten sposób, że ankieta z pytaniami trafiała do petentów urzędów, którzy umówili się zawczasu na wizytę, podając przy tym swój adres e-mail. Od kwietnia na takie ankiety odpowiedziało około 25 tys. osób. Było to tylko 8 proc. spośród tych, którzy ankiety otrzymali. MF zapewnia jednak, że to i tak duża próba statystyczna. Wśród aktywnych respondentów były osoby prywatne, przedsiębiorcy, urzędnicy, biura rachunkowe oraz kancelarie prawne.
W ankiecie pytano też, z jakimi sprawami interesanci przychodzili do urzędów i w jakich konkretnych sprawach było najwięcej osób zadowolonych i niezadowolonych z obsługi i załatwienia sprawy. Wyników tej części ankiety MF na razie jednak nie udostępniło.