Reklama

Czy prawnicy powinni bać się sztucznej inteligencji? Niektórzy tak

Prawnicy w dziale prawnym powinni zapytać się, co przeszkadza im najbardziej w pracy. Czy tej pracy jest za dużo, czy zbyt duża jej część nie jest powtarzalna, jakie narzędzia mogłyby ją usprawnić — mówi Maciej Stefaniak, partner PwC i kancelarii PwC Legal Polska.

Publikacja: 29.05.2024 04:30

Maciej Stefaniak, partner PwC i kancelarii PwC Legal Polska.

Maciej Stefaniak, partner PwC i kancelarii PwC Legal Polska.

Foto: PwC

Co nowe technologie znaczą w pracy dzisiejszych prawników w firmach? Czy współczesne działy prawne powinny jak najszybciej dołączyć do technologicznego wyścigu?

Nowe technologie należy wdrażać bez zbędnego pośpiechu i obserwować rynek. Zdarza nam się słyszeć uwagi ze strony klientów, że technologie wykorzystywane podczas ich obsługiwania nie zawsze są w pełni gotowe do użytku – klienci twierdzą wręcz, że wykorzystanie starych metod i systemów w porównaniu z niedoskonałą jeszcze sztuczną inteligencją jest często tak samo skuteczne, jeśli nie skuteczniejsze. Musimy pamiętać, że technologie te pełnią funkcję akceleratorów, przyspieszających procesy, dzięki którym z punktu A — jakim jest problem, z którym przychodzi do nas klient — przejść możemy do punktu B, czyli skutecznego rozwiązania.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
Szef opublikował zdjęcie „chorej” pracownicy na weselu. Ekspert: „Nie zastanowił się”
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Podatki
Inspektor pracy zamieni samozatrudnienie na etat - co wtedy z PIT, VAT i ZUS?
Sądy i trybunały
Piotr Prusinowski: W Sądzie Najwyższym pozostaje tylko zgasić światło
Sądy i trybunały
Minister Waldemar Żurek nie posłuchał kolegiów. Są kolejne dymisje w sądach
Reklama
Reklama