Czy prawnicy powinni bać się sztucznej inteligencji? Niektórzy tak

Prawnicy w dziale prawnym powinni zapytać się, co przeszkadza im najbardziej w pracy. Czy tej pracy jest za dużo, czy zbyt duża jej część nie jest powtarzalna, jakie narzędzia mogłyby ją usprawnić — mówi Maciej Stefaniak, partner PwC i kancelarii PwC Legal Polska.

Publikacja: 29.05.2024 04:30

Maciej Stefaniak, partner PwC i kancelarii PwC Legal Polska.

Maciej Stefaniak, partner PwC i kancelarii PwC Legal Polska.

Foto: PwC

Co nowe technologie znaczą w pracy dzisiejszych prawników w firmach? Czy współczesne działy prawne powinny jak najszybciej dołączyć do technologicznego wyścigu?

Nowe technologie należy wdrażać bez zbędnego pośpiechu i obserwować rynek. Zdarza nam się słyszeć uwagi ze strony klientów, że technologie wykorzystywane podczas ich obsługiwania nie zawsze są w pełni gotowe do użytku – klienci twierdzą wręcz, że wykorzystanie starych metod i systemów w porównaniu z niedoskonałą jeszcze sztuczną inteligencją jest często tak samo skuteczne, jeśli nie skuteczniejsze. Musimy pamiętać, że technologie te pełnią funkcję akceleratorów, przyspieszających procesy, dzięki którym z punktu A — jakim jest problem, z którym przychodzi do nas klient — przejść możemy do punktu B, czyli skutecznego rozwiązania.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Praca, Emerytury i renty
Opiekujesz się chorym rodzicem? Sprawdź, kiedy przysługuje zasiłek opiekuńczy
W sądzie i w urzędzie
Czy poświadczony notarialnie odpis wystarczy do wpisu w księdze? Wyrok trzech sędziów SN
Praca, Emerytury i renty
Rząd samodzielnie ustali wysokość minimalnego wynagrodzenia w 2026 roku
Prawo karne
Czy Braun dopuścił się „kłamstwa oświęcimskiego"? Prawnicy nie mają wątpliwości
Praca, Emerytury i renty
Będzie więcej dni wolnych na opiekę nad dzieckiem? Minister odpowiada
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama