Umowa sprzedaży udziałów została podpisana 2 października 2015 r. Na wartość transakcji składają się: (i) 11,3 mln zł płatne na rzecz podmiotów sprzedających oraz (ii) premia z tytułu wzrostu wartości przedsiębiorstwa płatna na rzecz zespołu zarządzającego Allani. Sprzedaży udziałów dokonały fundusze Protos Venture Capital i Hedgehog Fund oraz udziałowcy mniejszościowi.

Nabycie 100% udziałów Allani to wspólna inwestycja Grupy WP i założycieli Domodi, wykorzystująca m.in. środki z dokapitalizowania Domodi przez Grupę WP, dokonanego przy zakupie pakietu kontrolnego spółki. Podpisana jednocześnie umowa inwestycyjna zapewnia dalsze zaangażowanie założyciela (Mateusza Romanowskiego) oraz zespołu zarządzającego Allani w rozwój spółki.

Allani prowadzi serwisy internetowe allani.pl oraz allani.com.br. Transakcja to kolejny krok w realizacji strategii Grupy WP zakładającej inwestycje w podmioty świadczące usługi komplementarne do usług spółek z Grupy WP oraz w produkty uzupełniające jej portfolio, dzięki któremu Grupy WP umocni swoją pozycję w obszarze odzieżowego e-commerce.

Allani sp. z o.o. to specjalistyczny marketplace modowy z elementami społecznościowymi, agregujący ofertę ponad 110 sklepów, m.in. Zalando, Answear czy Eobuwie. Platforma ta stanowi kanał dystrybucji ponad 400 tysięcy produktów takich marek jak m.in. Monnari, Wojas, Tommy Hilfiger, Lacoste, Kazar, Simple, Venezia, Wittchen czy Gino Rossi.

Ze strony warszawskiego biura Weil transakcję prowadził Jakub Domalik-Plakwicz. W zakresie kwestii związanych z własnością intelektualną doradzała Monika Kierepa (counsel). W skład zespołu transakcyjnego weszli również: Marek Kanczew, Jakub Leszczyński, Marcin Płonka, Bartłomiej Szczepański oraz Natalia Wołkowycka.