Reklama
Rozwiń
Reklama

Generali chce trzykrotnie zwiększyć sprzedaż

W ciągu pięciu lat firma chce podwoić udział w rynku, potroić sprzedaż i czterokrotnie poprawić zyskowność

Publikacja: 13.02.2013 11:06

Oznacza to zwiększenie udziału do 8 proc., sprzedaży do blisko 5 mld zł oraz poprawienie zyskowności do 500 mln zł.

- W ostatnich latach wykonaliśmy ogromną pracę i wielokrotnie udowodniliśmy, że rozwijamy się szybciej niż rynek, plus robimy to bardzo dynamicznie i zyskownie. W tym samym czasie zaszło wiele kluczowych zmian, nie tylko na rynku ubezpieczeniowym, ale także całym świecie. Dlatego wypracowaliśmy nową strategię, w której chcemy wykorzystać najsilniejsze strony naszej biznesowej wiedzy oraz otworzyć się na nowe obszary działalności – mówi Artur Olech, prezes Generali. Swoje cele firma chce osiągnąć m.in. tworząc standardy prostej i efektywnej obsługi klientów poprzez efektywne wykorzystanie nowych technologii.

– Nie wystarczy zrobić aplikacji na tablet czy smartfon, którą klienci owszem ściągną, ale potem nie będą z niej korzystać. Nasza propozycja to zintegrowanie wszystkich produktów w jednym koncie klienta. Dodatkowo chcemy, by nowe technologie mocno wspierały też dystrybutorów naszych produktów – mówi Paweł Wróbel, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu Generali. Jako pierwsze na rynku Generali wprowadza system pozwalający na złożenie podpisu na polisie bezpośrednio na tablecie.

– To nie podpis elektroniczny, który nie jest powszechny wśród osób prywatnych, lecz możliwość faktycznego złożenia podpisu rysikiem na ekranie tabletu. W tej sposób do zera redukujemy konieczność wydruków papierowych – dodaje Paweł Wróbel. Tablety najlepsi agenci firmy dostają od firmy bezpłatnie.

Nowa strategia skupia się na ośmiu punktach: optymalizacji wyniku technicznego i dalszej dywersyfikacji struktury portfela produktów, wykorzystaniu potencjału sieci wyłącznych i partnerów zewnętrznych oraz stworzeniu nowych kanałów dystrybucji, stworzeniu konta klienta, zapewniającego wielokanałowość dostępu, wprowadzeniu w pełni elektronicznego procesu sprzedaży, wprowadzeniu nowych technologii, a w efekcie optymalizacją i automatyzacją procesów, uproszczeniu produktów, wykorzystywaniu siły marki oraz zapewnieniu pracownikom równowagi pomiędzy pracą, a życiem prywatnym. – Planujemy osiągnąć nasze cele do 2017 roku, ale jeśli warunki rynkowe będą nam sprzyjać nie wykluczam, że spełnimy je do 2015 roku – dodaje Olech. Jako potencjalne hamulcowe, które uniemożliwiłyby wypełnienie celów szef Generali wymienia niespodziewane pogorszenie się sytuacji makroekonomicznej oraz regulacje, które negatywnie wpłynęłyby na rozwój którejś z linii biznesu.

Reklama
Reklama

Jak zapewnił prezes, mocne postawienie na nowe technologie nie przełoży się na zwolnienia w firmie. – Komputer nie ma zastąpić człowieka, ma jedynie przyśpieszyć i polepszyć obsługę klienta. Planujemy zwiększać sprzedaż, więc dotychczasowe zatrudnienie pozostanie na niezmienionym poziomie – dodaje Olech.

Oznacza to zwiększenie udziału do 8 proc., sprzedaży do blisko 5 mld zł oraz poprawienie zyskowności do 500 mln zł.

- W ostatnich latach wykonaliśmy ogromną pracę i wielokrotnie udowodniliśmy, że rozwijamy się szybciej niż rynek, plus robimy to bardzo dynamicznie i zyskownie. W tym samym czasie zaszło wiele kluczowych zmian, nie tylko na rynku ubezpieczeniowym, ale także całym świecie. Dlatego wypracowaliśmy nową strategię, w której chcemy wykorzystać najsilniejsze strony naszej biznesowej wiedzy oraz otworzyć się na nowe obszary działalności – mówi Artur Olech, prezes Generali. Swoje cele firma chce osiągnąć m.in. tworząc standardy prostej i efektywnej obsługi klientów poprzez efektywne wykorzystanie nowych technologii.

Reklama
Ubezpieczenia
Cezary Raczyński, prezes mLeasing: Czas rozwinąć żagle
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Ubezpieczenia
Młodzi Polacy nie oszczędzają na emeryturę. Eksperci biją na alarm
Ubezpieczenia
Polisa z aplikacji? Będzie coraz lepiej dopasowana do potrzeb klientów
Ubezpieczenia
Coraz bliżej wielkiej fuzji PZU i Pekao? Co może czekać akcjonariuszy?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Ubezpieczenia
Zmiany w zarządzie PZU Życie. i PZU Zdrowie. Ważnych zmian kadrowych jest więcej
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama