Tak dobry wynik – to w ocenie ekspertów efekt dywersyfikacji przez chińskich ubezpieczycieli kanałów sprzedaży. Uruchomili oni np. płatności mobilne za swoje produkty - mi.in. wirtualny portfel czy płatności telefonem. Chętnie też rozpoczynają współpracę z firmami, które świadczą tego typu usługi. Platformy płatnicze to obecnie w Chinach nowe pole walki dla ubezpieczycieli, dla których finanse internetowe stanowią nowe wyzwanie. Dla przykładu Ping An Insurance, druga co do wielkości firma ubezpieczeniowa w Chinach uruchomiła w ubiegłym miesiącu własny serwis płatności mobilnych oraz portal społecznościowy o nazwie Yiwallet. - Celem tych działań jest stworzenie zintegrowanej platformy usług finansowych oraz świadczenie usług płatniczych przez internet – czytamy w komunikacie firmy. - Planujemy wykorzystać go nie tylko do sprzedaży ubezpieczeń, ale też innych produktów.

Podobnie myślą inni chińscy ubezpieczyciele, np. Taikang Life Insurance, PICC Property & Casualty, czy China Pacific Property Insurance, które do sprzedaży swoich produktów używają sklepów internetowych, takich jak: Taobao, Alibaba czy sklepów typu eBay.

Cel jest jeden – obniżanie kosztów, a dzięki tworzeniu własnych platform płatniczych będzie je można zminimalizować jeszcze bardziej.