Polisa na wakacjach niezbędna

Europ Assistance ostrzega – z wakacji można przywieźć nie tylko pamiątki, ale także połamane kończyny.

Publikacja: 09.07.2014 16:23

Polisa na wakacjach niezbędna

Foto: Fotorzepa, Maciej Kaczanowski Maciej Kaczanowski

Sezon urlopowy w pełni, pełne ręce roboty mają tez ubezpieczyciele. - Europ Assistance Polska pomaga nawet 200 podróżującym klientom dziennie – wyjaśnia Małgorzata Morańska, rzecznik firmy. - Wśród wszystkich zgłaszanych do Centrum Alarmowego spraw zdarzają się historie, które mogłyby stanowić scenariusz dobrego filmu akcji.

Jako przykład podaje wycieczkę w góry dwóch znajomych. Wynajęli oni samochód i postanowili poznać uroki Słowenii jednocześnie wdrapując się na jej szczyty. Niestety, przygoda zakończyła się niefortunnym upadkiem obu panów ze skał, złamaniem kończyn i ogólnym potłuczeniem uniemożliwiającym nie tylko kontynuację wakacji, ale nawet powrót do kraju. Powiadomione Centrum Alarmowe zorganizowało natychmiastowy transport do placówki medycznej w Słowenii, a po kilku dniach – transport powrotny do kraju. Gdyby nie ubezpieczenie podróżne, które posiadali, za koszt leczenia i transportu panowie zapłaciliby 4500 zł od osoby.

Pecha miała też Polka odpoczywająca na Majorce. Podczas spaceru niefortunnie stanęła na nierównej powierzchni, łamiąc kość w nodze. Konieczna okazała się stabilizacja całej kończyny a jakikolwiek transport musiał odbywać się w pozycji leżącej. Pani nie chciała w takim stanie kontynuować wypoczynku i bardzo chciała wrócić do Polski, do bliskich i swoich lekarzy. Niestety, żaden samolot wylatujący z Majorki nie miał możliwości przetransportowania poszkodowanej w pozycji leżącej. Centrum Alarmowe zorganizowało więc rejs promem do Barcelony, a stamtąd już lot do Polski samolotem przystosowanym do transportu chorych. Na szczęście klientka miała ubezpieczenie podróżne z wysoką sumą ubezpieczenia, w przeciwnym razie leczenie i transport powrotny do kraju kosztowałby ją 22 000 zł.

Bardziej egzotycznej przygody zapragnęły inne turystki, które zaplanowały wyprawę do Wietnamu. Podróżowały lokalnym autobusem, który pechowo zderzył się z innym samochodem. W wypadku panie doznały ogólnych obrażeń ciała, potłuczeń, a jedna z nich wstrząśnięcia mózgu. Konieczna była hospitalizacja. Niestety Wietnam nie gwarantuje wysokiej jakości usług medycznych. Powiadomione o zdarzeniu Centrum Alarmowe zdecydowało sprowadzić obie panie do Polski. Najszybszy możliwy lot z Wietnamu do Polski odbywał się jednak na trasie, która według prognoz pogody zagrożona była tajfunem. Sytuacja wymagała koordynacji zespołu w opracowaniu nowej trasy lotu do Polski. Panie udało się sprowadzić bezpiecznie, by mogły kontynuować leczenie w polskich placówkach i pod opieką polskojęzycznych lekarzy. W tym przypadku posiadanie ubezpieczenia podróżnego nie tylko zapewniło organizację i pokrycie kosztów transportu, ale też pomogło uniknąć dodatkowego, jeszcze większego ryzyka, jak podróż podczas tajfunu. Gdyby nie polisa podróżna, taka operacja kosztowałaby panie nawet 10 000 zł.

Gwarancja spokoju

- Gdy coś nieprzewidzianego przydarzy nam się w Polsce, zwykle potrafimy sobie doskonale poradzić sami – mówi Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy w Europ Assistance Polska. - Niestety poza granicami kraju, każdy, nawet najbardziej prozaiczny problem, wydaje się być większy i jest dodatkowo obarczony trudnościami w komunikacji w języku obcym, nieznajomością lokalnej infrastruktury czy prawa. A do tego dochodzi stres oraz troska o zdrowie i bezpieczeństwo. Trudno w takich sytuacjach racjonalnie szukać rozwiązania. Ubezpieczenie podróżne zdejmuje z klientów ten ciężar. Wystarczy skontaktować się z Centrum Alarmowym, które w imieniu poszkodowanego zorganizuje niezbędną pomoc, mając na uwadze przede wszystkim jego bezpieczeństwo i zdrowie, ale też optymalizację kosztów. Tym bardziej, że Centrum Alarmowe zatrudnia doświadczonych, wielojęzycznych koordynatorów którzy potrafią radzić sobie w najtrudniejszych sytuacjach.

Jak wynika z badań Europ Assistance Polska, 62 proc. podróżujących Polaków wykupuje ubezpieczenie podróżne, a 7 proc. posiada je w ramach innych produktów finansowych. Polacy kupują polisy turystyczne u agenta ubezpieczeniowego (53 proc.) lub w biurach podróży (41 proc.), a w bankach ubezpieczenie podróżne kupuje 5 proc. badanych.

Sezon urlopowy w pełni, pełne ręce roboty mają tez ubezpieczyciele. - Europ Assistance Polska pomaga nawet 200 podróżującym klientom dziennie – wyjaśnia Małgorzata Morańska, rzecznik firmy. - Wśród wszystkich zgłaszanych do Centrum Alarmowego spraw zdarzają się historie, które mogłyby stanowić scenariusz dobrego filmu akcji.

Jako przykład podaje wycieczkę w góry dwóch znajomych. Wynajęli oni samochód i postanowili poznać uroki Słowenii jednocześnie wdrapując się na jej szczyty. Niestety, przygoda zakończyła się niefortunnym upadkiem obu panów ze skał, złamaniem kończyn i ogólnym potłuczeniem uniemożliwiającym nie tylko kontynuację wakacji, ale nawet powrót do kraju. Powiadomione Centrum Alarmowe zorganizowało natychmiastowy transport do placówki medycznej w Słowenii, a po kilku dniach – transport powrotny do kraju. Gdyby nie ubezpieczenie podróżne, które posiadali, za koszt leczenia i transportu panowie zapłaciliby 4500 zł od osoby.

Ubezpieczenia
PZU z nową strategią. W niej sprzedaż Aliora do Pekao, wzrost zysku i dywidendy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ubezpieczenia
Artur Olech, prezes PZU. O zbrodniach przeszłości i planie na przyszłość
Ubezpieczenia
PZU zaskoczyło na plus wynikami. Kurs mocno w górę
Ubezpieczenia
Solidne wyniki PZU mimo powodzi. Niebawem nowa strategia
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ubezpieczenia
Mało chętnych na Europejską Emeryturę