Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 07.05.2018 14:22 Publikacja: 07.05.2018 13:47
Foto: Bloomberg
Pasażerowie polskich kolei narzekają na punktualność pociągów i narzekają słusznie, bo u niektórych przewoźników zdarza się, że ponad 1 pociągów dociera do celu z opóźnieniem. Jednak zasadniczo do tego celu docierają, w końcu. A jak wynika z danych, do których dotarł „Rheinische Post” – pasażerowie niemieckich kolei często nie mają tyle szczęścia.
Deutsche Bahn podaje, oczywiście, corocznie statystykę punktualności. Jednak nie zawarło w niej informacji o tym, ile pociągów nigdy nie dotarło do celu. Tymczasem solidność przewoźnika zainteresowała parlamentarzystów Zielonych, którzy zadali odpowiednie pytanie. Według „Rheinische Post” odpowiedź jest co najmniej niepokojąca. Okazuje się, że Deutsche Bahn wyprawiło w 2017 roku 97 tysięcy pociągów, które nigdy nie dotarły do stacji końcowej z powodu różnych awarii. Oprócz tego niemal 40 tysięcy pociągów nawet w ogóle nie wyjechało w trasę. Łącznie więc niemal 140 tysięcy pociągów nie dało rady dotrzeć do celu. I jest to wzrost o 20 tysięcy w porównaniu do 2016 roku. Również punktualność Deutsche Bahn spadła w 2017 w porównaniu do 2016 roku.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Prezydent Donald Trump uważa, że rosyjska propozycja, by Elon Musk i jego firma zajmująca się budową tuneli — Th...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
To efekt m.in. spadających przewozów towarowych po polskich torach. Maleje popyt w Europie Zachodniej, trwa wojn...
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
PKP Intercity poprawia ofertę, bo w nowym rozkładzie jazdy na 2026 r. może zacząć tracić pasażerów na rzecz groź...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas